نسرین ستوده وکیل دادگستری دست به اعتصاب غذا زد

برگرفته از سایت کلمه

شنبه، ۳ شهریور، ۱۳۹۷

نسرین ستوده فعال حقوق بشر و وکیل دادگستری محبوس در زندان اوین از روز جاری دست به اعتصاب غذا زد.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، نسرین ستوده، فعال حقوق بشر و وکیل دادگستری که از روز چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷، در بازداشت به سر می‌برد با انتشار نامه‌ای به دلیل عدم رسیدگی به درخواست‌هایش در زندان، از ۳ شهریور ۹۷ اعتصاب غذای خود را آغاز کرد.
رضا خندان، همسر نسرین ستوده، می‌گوید:« نسرین پس از مکاتبات و هشدارهای متعدد و عدم رسیدگی به درخواست‌هایش در زندان از امروز صبح سوم شهریور ۹۷ دست به اعتصاب غذا زد.»
گفتنی است نسرین ستوده، با انتشار نامه‌ای که در فیس‌بوک رضا خندان منتشر شده‌است اعتصاب غذای خود را اعلام کرد و در بخشی از نامه‌اش خطاب به هم‌میهنان خود نوشت: «از آنجا که تاکنون کلیه‌ی مکاتبات اینجانب با مسئولان بی‌نتیجه مانده است، ناگزیر در اعتراض به بازداشت و فشارهای قضایی متعدد بر خانواده، بستگان و دوستانم از تاریخ ۹۷/۶/۳ دست به اعتصاب غذا می‌زنم. به امید استقرار قانون و عدالت در کشور عزیزمان ایران»
متن نامه نسرین ستوده را بخوانید:
هم‌میهنان گرامی!
متعاقب بازداشتم از دو ماه پیش، ماموران وزارت اطلاعات در اقدامی غیرقانونی نه تنها مبادرت به بازداشت شهروند فرهیخته، آقای دکتر فرهاد میثمی نمودند بلکه با تفتیش منزل اینجانب و بستگان و دوستان در صدد کشف! نشان‌های سینه‌ی اعتراض به حجاب اجباری برآمدند.
ماموران مربوطه وقتی در تفتیش منزل خواهر همسرم موفق به یافتن چیزی نشدند، در آخرین لحظه رسیور ماهواره‌ی آنها را به یغما یردند.
از آنجا که تاکنون کلیه‌ی مکاتبات اینجانب با مسئولان بی‌نتیجه مانده است، ناگزیر در اعتراض به بازداشت و فشارهای قضایی متعدد بر خانواده، بستگان و دوستانم از تاریخ ۹۷/۶/۳ دست به اعتصاب غذا می‌زنم.
به امید استقرار قانون و عدالت در کشور عزیزمان ایران
نسرین ستوده
شهریور / ۹۷
پیام درفشان یکی از وکلای نسرین ستوده معتقد است که بازداشت موکلش به دلیل صدور حکم غیابی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب است.
پیام درفشان پیش‌تر گفته بود: «در مراجعه‌ای که بهزادی وکیل دیگر ستوده به دادسرای اوین داشت، گفته شده که وی به دلیل حکم غیابی صادره توسط قاضی پرونده، جلب و زندانی شده است. به دنبال این موضوع، وکیل ستوده درخواست واخواهی می‌کند و طبق قانون پس از درخواست واخواهی، دادگاه باید قرار وثیقه صادر و متهم را تا زمان صدور حکم قطعی آزاد کند.»

Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید