درباره ما

مادران پارک لاله:


مادران پارک لاله ایران، حرکتی جوان و نوپاست و تلاش می‌کند در ادامه روند خود «صدایی» همراه با «جنبش دادخواهی مادران و خانواده‌های آسیب‌دیده‌ی ایرانی» باشد. این حرکت مستقل و دادخواهانه که از تلاش‌گَران عرصه دادخواهی و فعالان اجتماعی تشکیل شده است، از تیرماه 1388، با فراخوان تعدادی از زنانِ دادخواه در اعتراض به کشتن و مجروح و زندانی کردن مردمی که برای حداقل خواست انسانی خود به خیابان آمده بودند، در پارک لاله تهران شکل گرفت.

این حرکتِ دادخواهانه، در مسیر حرکت خود، سه خواست حداقلی و مشخص زیر را تعریف کرد:
-   آزادی زندانیان سیاسی و عقیدتی،
-   لغو مجازات اعدام،
-   محاکمه و مجازات آمران و عاملان همه جنایت‌های صورت گرفته در جمهوری اسلامی در دادگاهی علنی و عادلانه.

در طی این مدت نیز همواره در کنار و در پیوند با خانواده‌ها، در راستای تحقق این سه خواسته حرکت کرده است. این حرکت خودجوش و دادخواهانه به هیچ فرد، گروه و سازمان سیاسی داخلی و خارجی وابستگی ندارد و هم‌چنین با افراد و گروه‌های وابسته به حکومت مرزبندی دارد.

ما هم‌چنین اعتقاد داریم برای رسیدن به سه خواست حداقلی خود، باید در جهت رسیدن به آزادی بیان و اندیشه، رفع هر گونه تبعیض و جدایی دین از حکومت نیز تلاش کنیم، زیرا علت اصلی این بی‌عدالتی‌ها را در ساختار حکومت و قوانین آزادی ستیز و تبعیض‌آمیز جمهوری اسلامی می‌دانیم.

ما اطمینان داریم تا زمانی که این ساختار و قوانین آن  تغییر نکند و حداقل‌های دموکراسی در ایران پیاده نشود، هم‌چنان زندانی سیاسی خواهیم داشت و کشتن انسان‌ها به دلیل داشتن اندیشه و عملکرد متفاوت، مجاز خواهد بود.
  
ما اعدام‌های فردی و جمعی در زندان‌ها؛ کشتارها و ترور‌های قومی، ملیتی، جنسیتی، دینی، سیاسی، عقیدتی در خیابان‌ها؛ حمله به خانه‌ها، خوابگاه‌ها و محل‌های کار؛ ربودن، زندانی کردن و آسیب رساندن افراد برای کشتن اندیشه و خواست انسانی؛ شکنجه، اعتراف‌گیری، تجاوز، اسیدپاشی و در نهایت سنگسار و قصاص را جنایت می‌دانیم و برای جلوگیری از تکرار جنایت و بهروزی انسان‌ها مبارزه می‌کنیم.

ما، برای ایجاد محیطی امن، انسانی و به دور از جنگ و خون‌ریزی و تبعیض و تحقیر تلاش می‌کنیم و به همین دلیل با انتقام‌گیری و حذف فیزیکی مخالف‌ایم، ولی معتقدیم برای جلوگیری از تکرار جنایت، لازم و ضروری است که عوامل اصلی جنایت‌های دولتی که در دوران حاکمیت جمهوری اسلامی مرتکب هر نوع جنایتی شده‌اند، در دادگاهی عادل، علنی و مردمی محاکمه شوند و پاسخ‌گوی اعمال ضد بشری خود باشند و مجازاتی متناسب با جرم‌شان به همراه بازآموزی اندیشه‌های انسانی برای‌شان در نظر گرفته شود.

ما تمام مبارزات و تلاش‌های مادران و خانواده‌های آسیب‌دیده ایرانی، بخصوص فعالیت‌های جمعی و فردی مادران و خانواده‌های خاوران و زندانیان سیاسی جان به‌دَر بُرده را که از ابتدای تشکیل جمهوری اسلامی به اشکال مختلف در برابر بیدادگری حکومت اسلامی ایستاده‌اند و جنایت‌های آن را افشا کرده و می‌کنند و به این دلیل نیز دوباره آسیب‌های فراوانی دیده‌اند، را ارج می‌نهیم و تلاش می‌کنیم که از آن بیاموزیم.

امید که بتوانیم با بهره‌گیری از تمامی این تجربه‌های گران‌بها و یادگیری مفاهیم دادخواهی و انسانی و هم‌چنین با کمک گرفتن از تجربیات ارزشمند دیگر جنبش‌های دادخواهی در سراسر دنیا ، این حرکت مستقل دادخواهانه را در کنار تمامی خانواده‌های آسیب‌دیده در جمهوری اسلامی به پیش ببریم و شاهد رفع بیدادگری و برقراری عدالت در کشور عزیزمان ایران باشیم.

ما، از تمامی افرادی که در طی این سال‌ها از قربانیان یا شاهدان جنایات بوده‌اند، می‌خواهیم که برای دادخواهی با ما هم صدا شوند، هم‌چنین ما که خود از قربانیان خشونت و تبعیض بر زنان بوده و هستیم، تلاش می‌کنیم از فعالیت‌های برابری خواهانه و رفع تبعیض نیز حمایت کنیم.

فعالیت‌های ما در چهار حوزه‌ی زیر انجام می شود:
الف- دیدار و همدردی با خانواده‌های آسیب دیده و داغدار در ایران
ب- تلاش در جهت یادگیری، رشد و نشر فرهنگ دادخواهی در ایران
ج- افشای بیدادگری‌های حکومت برای کشف حقیقت و رویارویی با گذشته
د- مبارزه‌ی پیگیر برای کمک به دادخواهی به عنوان امری ملی و برقراری عدالت در ایران



Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

2 نظر

  1. خدا هدایتتون کنه ...

  2. با دورد
    امیدوارم همانطور که فرزندان شما قاطعانه در مقابل اپورتونیست ها ایستادند شما هم در مبارزه تان روی خوش به آنها نشان ندهید. پیروز باشید.

دیدگاه تان را وارد کنید