دادگاه تجدیدنظر؛ حسن سعیدی به ۵ سال حبس محکوم شد

خبرگزاری هرانا

امروز یکشنبه ۸ آبان ماه، شعبه‌ ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، محکومیت حسن سعیدی، عضو سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران را بدون تشکیل جلسه دادگاه عیناً تایید کرد. این فعال کارگری پیشتر توسط دادگاه انقلاب تهران به ۵ سال حبس تعزیری و ۲ سال ممنوعیت استفاده از وسایل مخابراتی هوشمند و عضویت در احزاب و گروه های و دستجات سیاسی و اجتماعی محکوم شده بود.
به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از ایلنا، امروز  یکشنبه ۸ آبان ماه ۱۳۹۸، مصطفی رضوی، وکیل حسن سعیدی، از تایید حکم این فعال کارگری در دادگاه تجدیدنظر خبر داد.
این وکیل دادگستری گفت: “بعد از تجدیدنظرخواهی، پرونده به شعبه‌ ۳۶ تجدیدنظر تهران ارجاع شد. ما منتظر بودیم تشکیل جلسه بدهند؛ معمولا در پرونده‌هایی که احکام حبس بلندمدت دارند، تشکیل جلسه می‌دهند و به دفاعیات وکیل گوش می‌دهند اما متاسفانه بدون تشکیل جلسه اعلام کردند که به دادگاه بیایید”.
وی ادامه داد: “بعد از مراجعه به دادگاه، متوجه شدم دفاعیات تجدیدنظرخواهی رد شده و همان حکم دادگاه بدوی عیناً تایید شده است”.
رضوی در پایان افزود: “حتماً به دیوان عالی شکایت می‌کنیم و امیدواریم آنجا این حکم شکسته شود”.
گفتنی است آقای سعیدی پیشتر در تاریخ ۲ شهریورماه ۱۳۹۸، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری به ۵ سال حبس تعزیری و ۲ سال ممنوعیت استفاده از وسایل مخابراتی هوشمند و عضویت در احزاب و گروه های و دستجات سیاسی و اجتماعی محکوم شده بود.
جلسه اول رسیدگی به اتهامات آقای سعیدی در تاریخ ۱۶ مردادماه و در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران برگزار شده و طی آن اتهامات “اجتماع و تبانی جهت ارتکاب جرم علیه امنیت کشور” و “اخلال در نظم و آسایش عمومی” علیه آقای سعیدی مورد رسیدگی قرار گرفته بود. دومین جلسه دادگاه این فعال کارگری نیز در همین شعبه دادگاه در تاریخ ۲۶ مردادماه برگزار شد.
حسن سعیدی روز چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸، همزمان با روز جهانی کارگر، به همراه ده‌ها تن از شرکت کنندگان در تجمع اعتراضی در مقابل ساختمان مجلس در پی ورود نیروهای امنیتی و به خشونت کشیده شدن این تجمع بازداشت شد.
وی پس از بازداشت به بازداشتگاه وزارت اطلاعات در زندان اوین موسوم به بند ۲۰۹ منتقل و به مدت ۳۳ روز در سلول های انفرادی نگهداری شد.
آقای سعیدی نهایتاً در تاریخ ۱۲ خردادماه با تودیع قرار وثیقه ۳۳۰ میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شده بود.
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید