گزارشی از چهارمین روز موج جدید اعتراضات خیابانی در شهرهای مختلف ایران نسبت به وضعیت اقتصادی / ویدیو

برگرفته از سایت هرانا

از روز سه‌شنبه ۹ مردادماه مردم و بازاریان در اعتراض به مشکلاتی نظیر شرایط بد اقتصادی، بیکاری، گرانی و افزایش نرخ ارز اقدام به برگزاری راهپیمایی‌های اعتراضی کردند که این اعتراضات امروز در کرج، قهدریجان، تهران، قزوین و کرمانشاه با حضور گسترده‌ مردم برای چهارمین روز متوالی ادامه یافت. اعتراضات در گوهردشت کرج به درگیری بین مردم و نیروهای امنیتی کشیده شده و در شاهین‌شهر اصفهان نیز ماموران با استفاده از گاز اشک‌آور سعی در جلوگیری از تجمع شهروندان را داشتند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، از روز سه‌شنبه ۹ مردادماه شماری از مردم در اعتراض به مشکلاتی نظیر شرایط بد اقتصادی، بیکاری، گرانی و افزایش نرخ ارز اقدام به برگزاری راهپیمایی‌های اعتراضی کردند.

با وجود اینکه از صبح روز جمعه نیروهای امنیتی با حضور پررنگ خود سعی در جلوگیری از تجمعات مردم داشتند، با این حال از ساعت ۷ بعد از ظهر این روز  راهپیمایی‌های اعتراضی در شهرهای کرج، قهدریجان، تهران، قزوین و کرمانشاه شکل گرفت و گفته می‌شود در بسیاری از شهرها کماکان جو سنگین امنیتی برقرار است.

در شاهین‌شهر اصفهان ماموران با استفاده از گاز اشک‌آور از شکل گیری تجمعات جلوگیری کردند. اعتراضات در گوهردشت کرج نیز به درگیری بین مردم و نیروهای امنیتی کشیده شده است.
مردم حاضر در این راهپیمایی‌ها با به آتش کشیدن موتورهای ماموران و سر دادن شعارهایی نظیر “مرگ بر دیکتاتور”، “ایرانی داد بزن، حقتو فریاد بزن”، “ایرانی با غیرت، حمایت حمایت”، “مسئول بی‌لیاقت، نمی‌خوایم نمی‌خوایم” و “ایرانی بسه دیگه، غیرتتو نشون بده” اعتراض خود را نشان می‌دادند.
گفتنی است گرانی و بیکاری از اصلی‌ترین دلایل اعتراضات مردم از دی‌ماه ۹۶ تاکنون بوده است.

بسیاری از خبرگزاری‌های وابسته به دولت که در اعتراضات گذشته دائما در حال انکار و اعلام پایان تجمعات بودند، در دور جدید اعتراضات سعی بر آن دارند که عامل این تجمعات را گروه‌های مخالف معرفی کرده و یا این اعتراضات را تجمعات صنفی بخوانند.

مسعود رضایی، نماینده مردم شیراز در گفتگو با خبرگزاری ایلنا مدعی شد: “تا جایی که مطلع هستم تعدادی از مردم روز گذشته در شیراز جمع شدند و شعارهایی هم دادند اما من نشنیدم کسی را دستگیر کرده باشند یا کتک زده باشند یا برخورد امنیتی صورت گرفته باشد و فقط رفتارها جنبه کنترلی داشته است”.
روز جمعه احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد دولت و مجلس را به واکنش ناکافی در قبال بحران‌ها و اعترضات جاری متهم کرده و گقت: “وقتی این‌ها تماشاچی شدند، شما مردم باید به صحنه بیایید.”
هرانا پیش از این گزارشی از سومین روز موج جدید اعتراضات خیابانی در شهرهای مختلف ایران نسبت به وضعیت اقتصادی را منتشر کرده بود.
گزارش ویدیویی ذیل ماحصل گردآوری حداقل ۱۳ قطعه ویدیویی از چهارمین روز اعتراضات (حمعه ۱۲ مردادماه) توسط هرانا است.
لینک به یوتوب: https://youtu.be/W5gkHcziVh8
نمایشگر ویدیو
00:00
07:18
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید