به تو افتخار می‌کنم؛ دلنوشته‌ای از آرش صادقی به مناسبت تولد گلرخ ایرایی

برگرفته از سایت هرانا
آرش صادقی، کنشگر مدنی محبوس در زندان رجایی شهر کرج به مناسبت ۸ مرداد تولد همسرش گلرخ ایرایی، نامه‌ای سرگشاده نوشته و ضمن تبریک به وی، این روزهای دوری اجباری را زیبا خوانده و گفته است که “هیچ چیز دیگری جز این ایستادگی‌ات نمی‌تواند مرا در کنار تو این‌گونه نگه دارد و با خودخواهی تمام به دوست داشتنت می‌بالم که تو را برای رسیدن به آزادی در کنار خود دارم”.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، گلرخ ایرایی فعال حقوق بشر محبوس در زندان بند زنان زندان اوین از ۷ ماه پیش از ملاقات با همسرش آرش صادقی، کنشگر مدنی تبعید شده به زندان رجایی شهر کرج محروم مانده است.
آرش صادقی به مناسبت تولد همسرش که ۸ مرداد است، نامه‌ای سرگشاده نوشته و این روز را زیباترین روز زندگی‌اش خوانده است.

متن کامل این نامه به نقل از هرانا در ادامه می‌آید:

“هیچ‌گاه فکر نمی‌کردم در گرماگرم روزهای داغ مرداد، بهترین و زیباترین روز زندگی‌ام نهفته شود، روزی که سال‌ها بعد مرا با تو پیوند داد و وجود و زندگی‌ام را کامل کرد.
در این روزهای سخت که بخاطر چکمه‌های فاشیسم مذهبی از هم دور گشته‌ایم نه تنها ناراحتی‌ای از این دوری ندارم، بلکه به تو افتخار می‌کنم که همگام و همراه با دیگر زنان سرزمینت، تمام قد، برای دفاع از انسان و انسانیت ایستاده‌ای و هیچ چیز دیگری جز این ایستادگی‌ات نمی‌تواند مرا در کنار تو اینگونه نگه دارد و با خودخواهی تمام به دوست داشتنت می‌بالم که تو را برای رسیدن به آزادی در کنار خود دارم.
آزادی‌ای برای تو، برای من، و برای تمامی مردم در بند ایران که سال‌هاست اسیر سیاه‌ترین فاشیست‌های روز زمین گشته‌اند.
و این زیباترین روز هستی‌ام همان ۸ مرداد زادروز کوهی استوار چون توست.
در این روزهای دوری اجباری ولی زیبا، دستانم خالی از هر شاخه گلی‌ست و تنها و تنها می‌توانم این روز زیبا را با کلامی ساده به تو تبریک بگویم.
زادروزت خجسته
دوست و دوستدار و همراهت آرش صادقی
مرداد ۹۷، زندان گوهردشت کرج”

در رابطه با آرش صادقی گفتنی است، از چندی پیش مشخص شد که وی به تومور استخوان دچار است، روز شنبه ۳۰ تیرماه تحت تدابیر امنیتی به بیمارستانی در تهران منتقل شد. با این حال مسئولان این بیمارستان با بیان اینکه دکتر حضور ندارد از پذیرش وی خودداری کرده و در درمان این فعال مدنی تعلل کردند. آرش صادقی بدون دریافت خدمات پزشکی به زندان بازگردانده شد.

آرش صادقی اواسط سال گذشته در اعتراض به بازداشت دوباره همسرش دست به اعتصاب غذایی زده که بیش از ۷۰ روز به طول انجامید. آقای صادقی از بیماری های زیادی از جمله آسم، کولیت روده، ناراحتی شدید معده و کلیه و… رنج می برد که همگی از عوارض اعتصاب غذای طولانی است که در سایه عدم رسیدگی بدتر شده است.
این کنشگر مدنی برای اولین بار در ۱۸ تیر ماه ۱۳۸۸ در مقابل دانشگاه علامه طباطبایی تهران به همراه تعدادی از دانشجویان معترض به نتایج انتخابات ۱۳۸۸ توسط مأموران وزارت اطلاعات بازداشت شد و پس از ۹۰ روز به قید کفالت آزاد شد.
آقای صادقی اردیبهشت ماه ۱۳۹۳ توسط اطلاعات سپاه بازداشت و پس از ۶ ماه حبس اسفند ماه با وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی آزاد شد. زمانی که موقتاً از زندان آزاد بود، مأموران برای بازداشت وی به خانه‌اش یورش بردند که همین امر موجب سکته و درنهایت فوت مادر آرش صادقی شد.
آرش صادقی آخرین بار خردادماه ۱۳۹۵ در دادسرای شهید مقدس زندان اوین جهت اجرای حکم ۱۹ سال حبس بازداشت شد.
وی در آبان ماه ۱۳۹۵ به مدت ۷۰ روز دست به اعتصاب غذا زد و مهرماه ۹۶ نیز از زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج تبعید شد.

گلرخ  ابراهیمی ایرایی، همسر وی نیز در تاریخ ۱۵ شهریور ۱۳۹۳ بازداشت شد. سپس در اردیبهشت ماه ۹۴ به اتهام توهین به مقدسات و تبلیغ  علیه نظام  در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد که این حکم در در شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر بدون حضور وی تایید شد.

گلرخ ابراهیمی ایرایی، ۳ آبان ماه ۱۳۹۵ بدون دریافت احضاریه کتبی توسط ماموران امنیتی جهت اجرای حکم ۶ سال حبس تعزیری بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.
این فعال حقوق بشر با استناد به داستانی منتشر نشده در نقد سنگسار و با درنظرگرفتن سنگسار به عنوان مقدسات به توهین به مقدسات متهم شد. از دیگر مصادیق اتهامی وی میتوان به کشف حجاب و ترویج بی حجابی از طریق گذاشتن عکس های بدون روسری در کنار همسرش در فیسبوک، مخالفت با حکم قصاص، امضای بیانیه هایی در مخالفت با مجازات اعدام، شرکت در تجمعات حمایت از زندانیان سیاسی و دیدار با زندانیان سیاسی اشاره کرد.
او در حال حاضر مشغول گذراندن محکومیت خود در بند نسوان زندان اوین است. با احتساب کاهش حبس به مناسبت عید نوروز، حکم او از ۶۰ ماه به ۳۰ ماه کاهش یافت.
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید