گزارش ارسالی به سایت مادران پارک لاله ایران - خاک‌سپاری حمیدرضا روحی


زنده یاد حمیدرضا روحی
برای شرکت در مراسم خاک‌سپاری حمیدرضا روحی، این جوان زیبای نوزده ساله که پنج شنبه ۲۶ آبان در تهران در بلوار شهرزیبا کشته شد، به بهشت زهرا رفتم. با اینکه زمان برای خبررسانی کم بود، ولی جمعیت زیادی آمده بودند و شرکت کنندگان شعار می دادند. 
قطعه محل خاک سپاری او از سطح زمین بالاتر بود، طوری که پله فلزی گذاشته بودند. بعد از پایان مراسم خاک‌سپاری خانمی بدون روسری از قطعه پایین آمد و شروع به دست زدن و چرخیدن کرد. بعضی می‌گفتند مادرش است و بعضی می گفتند عمه اش. 
ماموران گارد دورتر ایستاده بودند و جلوی قطعه نیروهای انتظامی بودند. در پایان مراسم خانواده حمیدرضا روحی برای اینکه مشکلی برای کسی پیش نیاد خواستند که متفرق شویم. شخصی گفت نیروهای انتظامی خبر دادند که بسیجی ها می خواهند حمله کنند. بعد از چنددقیقه بسیجی ها و چند لباس شخصی آمدند. البته زیاد نبودند و از لابلای درختان قطعه مجاور با داد و فریاد و دوربین و باتوم به دست آمدند و از جوانها عکس می‌گرفتند. ما هم دیگه آمدیم.
از یک اقای مسن که از طرف خانواده از همه تشکر کرد و آدرس تالار را برای صرف ناهار داد، پرسیدم آیا این خبر صحت دارد که حکومت خواسته خانواده معرفی کند که حمیدرضا بسیجی بوده؟ گفت: "بله، به خانواده فشار آورده اند که جلوی دوربین بیایند و بگویند او بسیجی بوده است و پیشنهاد دادند که او را در قطعه شهدا دفن می کنیم، ولی خانواده قبول نکردند و گفتند خودمان جا داریم". خانمی سوال کرد مگر حمیدرضا قبلا در بسیج بوده؟ گفت:"نه به هیچ وجه، او هیچ وقت در بسیج و با اینها نبوده، ولی اعتقادات مذهبی داشته است. خانواده به خاطر اینکه جنازه او را بگیرند، فعلا خیلی سخت نگرفته اند. چند نفر دیگر گفتند حیف است که این جوان معترض را بسیجی معرفی کنند. من هم به آن اقا گفتم این دیگه بستگی به پدر و مادرش دارد که زیر بار خواسته آنها نروند. او هم گفت: "حالا ببینیم چه می‌شود". 
بعد با جوان هایی که از بستگان دور آنها بودند به ایستگاه مترو برگشتیم. آنها گفتند حمیدرضا مذهبی بود، ولی مخالف سخت حکومت و از معترضین سرسخت بود و تصمیم داشت که رشته مدلینگ بخواند. البته الان هم دانشجوی عمران دانشگاه آزاد شهر قدس بود و مدلینگ. چند سال پیش در یک مسابقه به عنوان زیباترین پسر سال انتخاب شد. او در آخرین پست اینستاگرامی خود نوشته بود #زن_زندگی_آزادی، مادرم برایم دعا کن، اگر این آخرين پست من باشد. چند نفر از همکلاسی هایش هم آمده بودند. همه جوان‌ها واقعا زار می‌زدند و می گفتند او جوان خاصی بود.

۲۸ آبان ۱۴۰۱

Like
Comment
Tags: ,

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید