نامه مهران فرهادی از زندان عادل آباد شیراز

  خبرگزاری هرانا

   ۱۴۰۱/۰۳/۰۲

مهران فرهادی، زندانی محبوس در زندان عادل آباد شیراز طی نامه ای خطاب به کاظم غریب آبادی دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی، خواستار رسیدگی و توجه به وضعیت حقوق بشر در ایران شد. او در بخشی از نامه خود گفته که “وقتی فریاد زدیم ستم بس است، ظلم بس است، انفرادی و زندان نصیبمان شد”.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مهران فرهادی، زندانی محبوس در زندان عادل آباد شیراز طی نامه ای خطاب به کاظم غریب آبادی دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی، خواستار رسیدگی به وضعیت حقوق بشر در ایران شد.

متن کامل این نامه که جهت انتشار در اختیار هرانا قرار گرفته است، عینا در ادامه می‌آید:

“جناب غریب آبادی دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی

حضرت عالی به جهت دادخواهی حقوق بشری برای آقای حمید نوری از کشور سوئد به فریاد آمدید و بروکراسی رسانه ای حضرت عالی که مصرف داخلی دارد شاهد این ادعاست. اما آیا برای حقوق بشر فراموش شده در کشوری به نام ایران اندکی وجدانتان قلقک شد یا خیر!

جناب غریب آبادی اینجا ایران است؛ کشوری که هرصدایی که برای آزادی، عدالت و برابری بلند شد نتیجه اش سرب داغ، قمه قداره بند ها و کهریزک بود. اینجا وقتی فریاد ملتی مظلوم به جهت رای من کو بلند شد، آزادی من کو فعان شد و حالا نان من از سهم نفت کو بیان شد حقوق بشر شما چشمانش را بست و صدایش خفه شد تا  سهم این مردم گلوله و باتوم باشد و شما فقط به فکر حقوق بشر در کشور سوئد بودید.

جناب غریب آبادی اینجا وقتی فریاد زدیم ستم بس است، ظلم بس است، انفرادی و زندان نصیبمان شد و وقتی برای دفاع وکیل گرفتیم دیدیم جناب محمود طراوت روی، مسعود احمدیان و خانم نازنین سالاری اتهام تبلیغ علیه نظام بر آن ها روا شد و حقوق بشر در اینجا نیز خفه شده بود.

جناب غریب آبادی ماجرای نیزارهای ماهشهر را به یاد می آورید؟ فریاد مظلومیت بچه های خوزستان، سیستان و آنان که برای یک جرعه آب به خاک و خون کشیده شدند را شنیده اید آیا؟

جناب غریب آبادی در کشوری که قضات آن آزادی و استقلال خود در رهن نهادهای اطلاعاتی و امنیتی گذاشته اند آیا می شود به عدالت و در نهایت به حقوق بشر رسید.

به هر روی بیان قاصر است از گفتن اینهمه درد و رنج و ظلمی که به این ملت روا شد و حقوق بشر خفقان گرفت. لطفا عنایت فرمایید و به ایران بنگرید تا مفهوم حقوق بشر را دریابید.

مهران فرهادی/ ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱″

مهران فرهادی در تاریخ ۶ مهرماه ۹۹ در منزل خود در تهران بازداشت و به مدت ۳ ماه در یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی در تهران نگهداری شده و نهایتا به بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز موسوم به پلاک ۱۰۰ منتقل شد. این شهروند در تاریخ ۱۴ اسفندماه ۹۹ به زندان نظام شیراز منتقل شد.

وی پیشتر توسط شعبه ۷ بازپرسی دادسرای اوین به نیابت از شعبه ۱۴ دادگاه انقلاب شیراز مورد تفهیم اتهام قرار گرفته بود.

در تاریخ ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ آقای فرهادی توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب شیراز به ریاست قاضی سیدمحمود ساداتی از بابت اتهامات “اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت در گروه‌های معاند نظام، توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام” محاکمه و به ۳ سال و ۱۰ ماه حبس تعزیری محکوم شد. از این میزان با تسلیم به رای و اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی ۲ سال و ۲ ماه زندان برای وی قابل اجرا است.

مهران فرهادی که پیشتر افسر واحد مخابرات ارتش جمهوری اسلامی بود، در تاریخ ۵ تیرماه ۱۴۰۰ به زندان عادل آباد شیراز منتقل شد.Facebook

Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید