افزایش شمار جان‌باختگان حادثه ریزش ساختمان متروپل در آبادان؛ «بازداشت ۱۰ نفر» در این رابطه

 رادیوزمانه

۳ خرداد ۱۴۰۱



با گذشت یک روز از حادثه ریزش ساختمان ۱۰ طبقه‌ای متروپل در آبادان همچنان بر شمار قربانیان آن افزوده می‌شود. مسئولان سازمان نظام مهندسی می‌گویند روال قانونی در صدور پروانه ساختمان متروپل آبادان طی نشده بود. دادستان خوزستان از بازداشت ۱۰ نفر از جمله شهردار فعلی، دو شهردار قبلی و ناظران پروژه خبر داد. انتشار خبر غیررسمی کشته شدن حاج حسین عبدالباقی، مالک و پیمانکار این ساختمان واکنش‌هایی را برانگیخت.

ظهر روز گذشته، دوشنبه ۲ خرداد، ساختمان متروپل معروف به برج دوقلو آبادان فروریخت و ده‌ها نفر کشته، زخمی و زیر آوار مدفون شدند. عملیات آواربرداری و نجات مصدومان این حادثه همچنان ادامه دارد.

براساس آخرین آمار رسمی  در رسانه‌های ایران شمار جان‌باختگان تا پیش از ظهر سه‌شنبه ۳ خرداد به ۱۱ نفر رسید.

این در حالی است که شمار کسانی که در ساختمان بودند معلوم نیست و احتمال می‌رود افرادی زنده زیر آوار باشند و تعداد مصدومان و فوتی‌ها نیز افزایش پیدا کند.

گفته‌شده که آواربرداری ساختمان متروپل آبادان پنج تا ۱۰ روز زمان می‌برد. هشدار در مورد امکان ریزش کامل سازه نیز صادر شده است.

همچنین گفته می‌شود چندی پیش ادامه کار پروژه ساخت این ساختمان به دلیل مشکلات فنی متوقف شده و سه طبقه این ساختمان نیز غیرقانونی ساخته شده بود.

دادستانی انقلاب استان خوزستان از بازداشت ۱۰ نفر از عوامل دخیل در حادثه متروپل، از جمله حسین حمیدپور، شهردار فعلی، دو شهردار قبلی و ناظران پروژه خبر داد.

پیش از این، سعید حافظی، روزنامه‌نگار، حدود یک سال پیش با انتشار پستی در توئیتر نسبت به ریزش ساختمان متروپل آبادان هشدار داده بود. او گفته بود سازه این ساختمان بسیار سست است و احتمال فروریختن حداقل دو طبقه از آن زیاد است. او همچنین ساختن این برج را به‌دلیل رانت‌خواری حاج حسین عبدالباقی، مدیر هلدینگ عبدالباقی، بزرگترین گروه انبوه‌سازی شهری و ساختمانی در منطقه آزاد اروند، عنوان کرده بود.

Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.