پادکست زمانه: دادگاه تاریخی حمید نوری

 برگرفته از زمانه


حمید نوری کیست؟ چرا در کشور سوئد بازداشت و محاکمه می‌شود؟ نقش او در اعدام زندانیان سیاسی در سال ۶۷ چه بود؟ با چه اتهاماتی روبه‌رو است؟ زمانه در پادکستی به زبان ساده به دادگاه تاریخی حمید نوری پرداخته است.


حمید نوری با نام مستعار حمید عباسی، دادیار سابق قوه قضائیه و شکنجه‌گر زندان گوهردشت در دهه شصت، پس از یک سال و ۹ بازداشت موقت در کشور سوئد به دلیل دست داشتن در کشتار زندانیان سیاسی در دهه شصت و مشخصاً تابستان سال ۱۳۶۷ در حال محاکمه است.

این اولین بار است که طی بیش از سه دهه پس از کشتار جمعی زندانیان سیاسی در تابستان ۶۷، یکی از متهمان به دست داشتن در این جنایت در دادگاه محاکمه می‌شود.

محاکمه حمید نوری همزمان شد با نخستین روزهای بر سر کار آمدن ابراهیم رئیسی (عضو هیأت مرگ) به عنوان رئیس‌جمهوری. او از اعضای اصلی هیأت مرگ در جریان اعدام‌های سال ۶۷ بود و به جنایت علیه بشریت متهم است.

حمید نوری کیست؟ چرا در کشور سوئد بازداشت و محاکمه می‌شود؟ نقش او در اعدام زندانیان سیاسی در سال ۶۷ چه بود؟ با چه اتهاماتی روبه‌رو است؟ از دادگاهی که قرار است ۹ ماه طول بکشد چه می‌دانیم؟ زمانه در پادکستی به زبان ساده به دادگاه تاریخی حمید نوری پرداخته است.

◼️ پادکست زمانه درباره دادگاه تاریخی حمید نوری به زبان ساده را بشنوید:

 کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود


Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید