نرگس محمدی بازی امنیتی برای منع تماس با فرزنداش را توضیح می دهد

ملی مذهبی

دوشنبه 27th جولای 2020 

 نرگس محمدی:ای عزیزترین هایم …. با صدای رسا عدالت خواهی کنیم.
از ٣ دی پارسال که با ضرب و شتم بی رحمانه شبانه به زندان زنجان فرستاده شدم یقین داشتم که شرایط تحمل حبس دشوارتر خواهد شد.مطالباتم را ازطریق مکاتبات با نیروهای امنیتی و قضایی زنجان و تهران شروع کردم. اولین آن شرایط تلفن با فرزندانم بود که هیچگاه پاسخی به من داده نشد. از تاریخ ٩٨/١١/١۶ مقامات قضایی و امنیتی بازدیدی از زندان داشتند، ازمدیرکل دادگستری تقاضای صحبت با علی و کیانا را نمودم گفتند علی برای تو کلیپی بیرون داده که در رسانه ها است به خانواده ات بگو هرچه موضوع تو رسانه ای کنند وضعیت تو بدتر خواهد شد و دست ما هم بسته میشود در ملاقات روز ١۵ اسفند با دادستان و مدیر کل زندان در خواست هایم از جمله کتاب،ملاقات با وکلایم و تلفن به کیانا و علی و شکایت علیه ماموران متعرض را کردم که با برخورد تند و قهرآمیز دادستان مواجه شدم. وقتی استدلال هایم را گفتم دادستان به ماموران امنیتی دستور داد تا من را از اتاق بیرون کنند.
١٢ اردیبهشت امسال دادیار و منشی حفاظت و اطلاعات زندان به بند آمدند. دادیار توضیح داد که کلیه پیگیری هایش منجر به این شده که دادستان اجازه فقط یکبار نوبت تلفن با فرزندانت داده است ولی زمان تماس بعدی مشخص نیست مثلا شاید ٢ماه دیگر شاید هم دیگر تماسی نداشته باشی دادستان گفته بستگی به رفتار تو دارد،متوجه شدم که تلفن علی و کیانا دست مایه اعمال فشار بر من و بچه هایم شده است پاسخ دادم که من درخواستی مطابق قانون و حقوق شهروندی و انسانی دارم هفته ای یک نوبت در ساعت مشخص. توضیح دادم که در شرایطی که من ۵ سال فرزندانم را ندیده ام و از تلفن نیز محروم هستم بچه هایم نگران و دلتنگند ولی با شرایط طراحی شده علاوه بر دلتنگی انتظار و اضطراب هم به آنها تحمیل میشود. کودکان من بیش از ١٣سال سن ندارند و در غربت اند سزاوار نیست این چنین فشار روانی متحمل شوند. دادیار گفت دوباره با دادستان صحبت میکنم .همان روز مدیرکل سازمان زندان ها را در بازدید از بند ملاقات کردم و درخواست تلفنم را مطرح نمودم که هرگز مورد قبول مقامات قضایی و امنیتی نشد و ٢۴ اردیبهشت به صراحت اعلام شد که دادستان با تلفن هفتگی شما با فرزندانتان موافقت نکرده است .
یادآوری میکنم ار تاریخ ٩۴/۴/٢۶ تا ٩۵/۴/٢۶ پس از یک سال محرومیت تلفن فرزندانم بالاخره دست به اعتصاب غذا زدم ١۵روز بعد از اعتصاب رئیس اجرای احکام اوین با حضور وکیل محترمم نامه دادستان را به من ابلاغ کردند آقای جعفری دولت آبادی دستور داده بودند دو هفته یکبار یک تلفن در سلول های انفرادی ٢٠٩ و در حضور نیروهای امنیتی با بچه های ٩ساله ام داشته باشم قاطعانه نپذیرفتم بالاخره بعد از ۴روز تلفن هفته ای یکبار در بند موافقت گردید.
در شرایط بسیار دشوار و هولناک ابتلا به کرونا در تبعیدگاه پر جفای زندان زنجان مطلع شدم پس از تظلم خواهی فرزندان بیگناهم و موج حمایت افکار عمومی یکی از مقامات قضایی زندان زنجان اظهار کرده که من از تلفن با بچه هایم امتناع کردم.
 این جمله همانند نمایش دروغ و توطئه آمیز و به دور از هر معیار اخلاقی برنامه تلویزیونی ٢٠:٣٠ حکومت است که استبداد خود را برملا کرد. 
من را به یاد واقع دیگری افتادم آبان ماه ٩۶- اردیبهشت و مهر ماه ٩٨ دادیار و ماموران اطلاعات در اوین به دیدارم آمدند و هر سه بار تعهد های عجیب و غریب در رابطه با مرخصی قانونی ام از من میخواستند که به شدت توهین و تحقیر آمیز و توطئه آلود بود هر سه بار با درخواست های غیر قانونی و غیر انسانی شان مخالفت کردم آیا قوه قضاییه و وزارت اطلاعات میتواند بگوید ما میخواستیم به نرگس محمدی مرخصی بدهیم خودش قبول نکرد؟؟؟ به راستی اعمال فشار های طاقت فرسا و بعد دروغ و نیرنگ برای چیست؟برای شکستن یک زن زندانی محروم از تمام حقوق اولیه انسانی اش. 
بدین ترتیب اعلام میکنم بی اعتنا به نیرنگ و خدعه ى عوام فریبی نهاد های بی مرام و بی اخلاق، قانون گریز امنیتی و قضایی به هیچ دستور نا مشروع و استبدادی و مرد سالار وقعی نمی نهم و سر تسلیم فرود نمی اورم و برای تحقق حقوق انسانی تلاش خواهم کرد حتی اگر دل و جانم را در آتش استبداد بسوزاند در پایان دختر و پسرم که حسرت لحظه به لحظه زندگی من هستند و برای درد هجرانشان واژه ای برای توصیفش نمیابم طلب ببخشش میکنم و با یقین و اعتماد و به حق میگویم:ای عزیزترین هایم ایمان داشته باشید و با صدای رسا عدالت خواهی کنیم.
نرگس محمدی
زندان زنجان تیرماه ۹۹
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید