اسماعیل بخشی را تنها نگذاریم! منصوره بهکیش


یکی از نزدیکان اسماعیل بخشی در گفت و گو با شاهد علوی گفته است که اسماعیل بخشی در مدت بازداشت به شدت شکنجه و چندین بار بیهوش شده  و داروهای توهم زا به او زده اند و هم اکنون نیاز به همراهی دارد، ولی کارگران و فعالان سیاسی و اجتماعی او را تنها گذاشته اند.  
فرزانه زیلابی وکیل کارگران شرکت هفت تپه گفته است که آقای بخشی در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شوش با "اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی" و "اخلال در نظم عمومی" و در دادسرای اهواز با اتهام "مشارکت در تشکیل گروه با هدف برهم زدن امنیت ملی" مواجه شده است و با تبدیل قرار بازداشت به قرار وثیقه ۴۰۰ میلیونی ۲۱ آذر آزاد شده است. 
اسماعیل بخشی یکی از نمایندگان جسور شرکت نیشکر هفت تپه است که در پی اعتراضات گسترده این شرکت در ۲۷ آبان بازداشت شد. 
 
منصوره بهکیش در صفحه فیس بوک خود یادداشتی بر این مصاحبه نوشته است که در زیر می خوانید:

اسماعیل بخشی و اسماعیل بخشی ها را که همراه با جنبش کارگری، با شجاعت و جسارت بر خواسته های خود و دیگران ایستاده اند، تنها نگذاریم. 

این سیاست کثیف و آزادی کش جمهوری اسلامی در طی این چهل سال ها بوده است و خواهد بود که هر فرد معترض و جسوری را به اشکال مختلف فلج یا حذف کند تا جنبش ها را به خاموشی بکشاند. یا با اعدام، یا با شکنجه، یا با تبعید،‌ یا با تهدید و ترس یا با فریب و تطمیع، مهم این است که ما به این رویه تن ندهیم و راهکاری جدی(نه در حد اعتراض های مجازی) برایش بیایم. 

نکته ای هم با برخی از دوستان، به عنوان فردی که ۳۹ سال در ایران و کنار مردم بوده و زیر سیطره این حکومت جنایت کار مستقیم زخم ها خورده، ولی تاب آورده و کمر راست کرده و برای دادخواهی و برقراری عدالت ایستاده و پیش رفته ام و به خاطر همین ایستادگی ها تبعید شده ام، با شما سخن می گویم. خواهش می کنم، نه از شجاعت و جسارت های یک یا چند فرد آن چنان به شور بیایم که فکر کنیم کار با وجود آن افراد تمام است و پیروز شده ایم و در حقیقت این مسئولیت سنگین را به گردن و شانه های آن افراد بیاندازیم، و نه وقتی آن جسور زنان و مردان بنا به هر دلیلی نتوانستند مانند قبل عمل کنند، گمان کنیم که شکست خورده ایم. همه می دانیم که مبارزه ادامه دارد، ولی مهم این است که ما به عنوان فعالان سیاسی و اجتماعی بتوانیم از نیروهای مان مراقبت کنیم که تنها و بدون پشتیبان نشوند، این وظیفه ما نیز هست، و در این صورت است که نه تنها آن افراد توان دوباره می یابند و قوی تر از گذشته به جنبش باز می گردند، بلکه مانند آن ها نیز روز به روز تکثیر می شوند و جنبش های قوی تری خواهیم داشت و جمهوری اسلامی هم نمی تواند به این آسانی مبارزان را فلج یا حذف و جنبش ها را خاموش کند. 

آرزوی سلامتی و پایداری برای اسماعیل بخشی و دیگر کارگران بازداشتی و در معرض خطر دارم. 

درود بر پایداری و ایستادگی شان
منصوره بهکیش / ۳۰ آذر ۱۳۹۷
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

1 نظر

  1. سخنان اسماعیل بخشی در تاریخ بیست و دوم آذرماه ۱۳۹۶

    https://www.youtube.com/watch?v=tr9QTKK2mKs

    سخنان اسماعیل بخشی در تاریخ هفدهم آبان ماه ۱۳۹۷

    https://www.youtube.com/watch?v=8P9pGUxBV0E

دیدگاه تان را وارد کنید