نامه سرگشاد جمعی از زندانیان سیاسی در پی جان باختن اقبال مرادی

برگرفته از سایت هرانا

جمعی از زندانیان محبوس در زندان رجایی شهر کرج طی نامه ای سرگشاده جان باختن اقبال مرادی، فعال سیاسی را تسلیت گفتند، این زندانیان در بخشی از این نامه نوشتند: “سالها بعنوان صدای محکومان زیر حکم اعدام و بسیاری زندانیان دیگر از جمله فرزندش زانیار و برادرزاده‌اش لقمان مرادی بود و برای رساندن فریاد بی‌گناهی این دو عزیز در بند، که قریب به ده سال است با یک پرونده سازی آشکار و علیرغم داشتن چندین شاهد مبنی بر بی‌گناهی خود زیر حکم ضدانسانی اعدام قرار دارند، از پا ننشست”.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز چهارشنبه ۲۷ تیرماه پیکر بی جان اقبال مرادی، فعال سیاسی کرد در پنجوین، یکی از شهرهای مرزی کردستان عراق با ایران پیدا شد. وی به ضرب سه گلوله کشته شده بود، وی پیش از این نیز مورد سوقصد قرار گرفته بود.
جمعی از زندانیان محبوس در زندان رجایی شهر کرج با انتشار نامه ای سرگشاده جان باختن اقبال مرادی را تسلیت گفته اند.
متن نامه سرگشاده مورد اشاره را به نقل از هرانا در ادامه بخوانید؛
هفته گذشته اطلاع یافتیم که کاک اقبال مرادی فعال حقوق بشر و کنشگر مبارزه علیه اعدام در کردستان و پدر دوست و همبندی عزیزمان زانیار مرادی در پی یک ترور ناجوانمردانه با اصابت چندین گلوله فدیه‌ی راه آزادی و برابری و اجرای حقوق بشر در وطنش شد.
وی در این سالها بعنوان صدای محکومان زیر حکم اعدام و بسیاری زندانیان دیگر از جمله فرزندش زانیار و برادرزاده‌اش لقمان مرادی بود و برای رساندن فریاد بی‌گناهی این دو عزیز در بند، که قریب به ده سال است با یک پرونده سازی آشکار و علیرغم داشتن چندین شاهد مبنی بر بی‌گناهی خود زیر حکم ضدانسانی اعدام قرار دارند، از پا ننشست.
ما خطاب به زانیار عزیز اعلام می کنیم که: اگرچه تحمل این اندوه گرانبار آن هم در شرایط حصر و حصار زندان دشوار است اما تو تنها نیستی و ما در کنار تو یار و همراهت خواهیم بود و لذا ضمن محکومیت این ترور ضدانسانی آرزوی صبر و شکیبایی برای دوست و هم‌بندی عزیزمان زانیار و خانواده‌ی وی داریم.
زندان رجایی شهر کرج / ۳ مرداد ۱۳۹۷″
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید