اقبال مرادی عضو رهبری جمعیت حقوق بشر کوردستان ترور شد


• اقبال مرادی، پدر زندانی سیاسی کرد محکوم به اعدام زانیار مرادی، عضو رهبری جمعیت حقوق بشر کوردستان در شهر پنجوین جنوب کوردستان هدف حمله تروریستی قرار گرفته و جان خود را از دست داد ...
برگرفته از سایت اخبار روز 
چهارشنبه  ۲۷ تير ۱٣۹۷ -  ۱٨ ژوئيه ۲۰۱٨



اقبال مرادی، فعال شناخته شده کورد، پدر زندانی سیاسی کورد محکوم به اعدام “زانیار مرادی”، عضو رهبری جمعیت حقوق بشر کوردستان”KMMK” در شهر پنجوین جنوب کوردستان هدف حمله تروریستی قرار گرفته و در نتیجه آن جان خود را از دست داد.
به گزارش جمعیت حقوق بشر کردستان، پیکر بیجان اقبال مرادی حوالی ساعت ۲۳:۳۰ سه شنبه در اطراف رودخانه پنجوین شناسایی شده است. به گفته شاهدان عینی بر روی جسد اقبال اثر هفت گلوله دیده میشود.

اقبال مرادی فعال سابق سیاسی، فعال عرصه حقوق بشر و عضو رهبری جمعیت حقوق بشر کوردستان، پدر زندانی سیاسی محکوم به اعدام زانیار مرادی و عموی لقمان مرادی زندانی سیاسی دیگر محکوم به اعدام بود که از دوران جوانی در مبارزات احزاب سیاسی کوردستانی جای گرفت و زندگی خویش را وقف خدمت به آینده ملت کورد نمود.
اقبال مرادی پیش از این در سال ۱۳۸۷ در حوالی پنجوین هدف حمله تروریستی قرار گرفت و پس از زخمی شدن و انتقال به موقع به بیمارستان از مرگ نجات یافت.
جمعیت حقوق بشر کوردستان، ترور و جان باختن این فعال سرشناس کورد را به خانواده نامبرده و جامعه کوردستان تسلیت گفته. این جمعیت، ترور این عضو خود را شدیداً محکوم کرده و از حکومت اقلیم کوردستان خواسته است سریعا عاملان این جنایت شناسایی شده و در دادگاهی عادلانه محاکمه شوند.
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید