ناقض حقوق بشر: سیدعلی اصغر میرحجازی

برگرفته از صفحه فیسبوک و سایت عدالت برای ایران

سید علی اصغر میرحجازی، معاون امنیتی، سیاسی دفتر سیدعلی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران است. او به دلیل هدایت طرح‌های سرکوب اعتراضات سال ۱۳۸۸ به دستور مستقیم شخص سیدعلی خامنه‌ای مرتکب نقض حقوق بشر شده است و باید پاسخگو باشد.
میرحجازی پس از انقلاب ۵۷ سمت‌های مهم و حساسی را بر عهده داشته است. او در دهه ۶۰ از اعضای حزب جمهوری اسلامی بود و به دستور سیدعلی خامنه‌ای، رئیس جمهوری وقت به سمت معاون امور خارجی وزارت اطلاعات منصوب شد. در دوران زمامداری میرحجازی در این پست، ترور زنجیره‌ای فعالان سیاسی اپوزیسیون و مخالفان جمهوری اسلامی در خارج از ایران صورت گرفت. او پس از انتخاب خامنه‌ای به عنوان رهبر جمهوری اسلامی به بیت رهبری منتقل شد و به عنوان مدیر امنیتی و سیاسی دفتر رهبری تا این تاریخ مشغول به کار است. بسیاری او را چهره پشت پرده اطلاعاتی بیت رهبری توصیف کرده‌اند. 
وظیفه اصلی میرحجازی در بیت رهبری رساندن پیام‌های مهم رهبر جمهوری اسلامی به قوای سه گانه است. انتقال نظرات رهبر ایران در خصوص لایحه آزادی مطبوعات به مجلس ششم و جلوگیری از تحقیق و تفحص صدا و سیما و قتل‌های زنجیره‌ای در دهه هفتاد از جمله این پیام‌ها بوده است. 
اتحادیه اروپا طی تصمیم مورخ ۴ فروردین ۱۳۹۱ ٬ هفده مقام ایرانی از جمله علی اصغر میرحجازی را به دلیل نقشی که در نقض گسترده و شدید حقوق شهروندان ایرانی داشته اند، از ورود به کشورهای این اتحادیه محروم کرد. کلیه دارایی های این مقامات نیز در اروپا توقیف خواهد شد.

نام و نام خانوادگی:
علی اصغر میرحجازی
موارد نقض حقوق بشر:
میرحجازی معاون امنیتی، سیاسی دفتر آیت الله خامنه‌ای است. وی متهم شده که به دستور مستقیم رهبر ایران طرح‌های سرکوب اعتراضات سال ۲۰۰۹ را هدایت کرده است.
اتحادیه اروپا طی تصمیم مورخ ۴ فروردین ۱۳۹۱ ٬ هفده مقام ایرانی از جمله علی اصغر میرحجازی  را به دلیل نقشی که در نقض گسترده و شدید حقوق شهروندان ایرانی داشته اند، از ورود به کشورهای این اتحادیه محروم کرد. کلیه دارایی های این مقامات نیز در اروپا توقیف خواهد شد.[1]
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید