اعدام هم‌میهنان سنّی را محکوم کرده و با خانواده های آنها همدردی می‌نمائیم


در سحرگاه روز سه شنبه دوازدهم مرداد 1395، تعداد زیادی از هم‌میهنان کُردِ سنی مذهب ما که در دادگاه‌های غیرصالح و دربسته، بدون حضور وکیل مدافع و هیات منصفه و به خاطر عقاید مذهبی محاکمه شده بودند، اعدام شدند.
اعدام جمعی‌یِ آنها یک‌بار دیگر این واقعیت دردناک را در برابر ما به نمایش گذاشت که جمهوری اسلامی پس از 38 سال کشتار و اعدام سیستماتیکِ مخالفان عقیدتی و سیاسی در ایران، نه تنها تغییری در رفتار ضد بشری خود نداده، بلکه امروزه برای قدرت‌نمایی و ایجاد ترس و وحشت وارد مرحله خطرناکی شده و مجازات ضد انسانی اعدام شهروندانِ ایرانی را وارد مناقشات منطقه ای و تضادهای درون حکومتی خویش کرده است.
ما نهادهای «شبکه همبستگی برای حقوق بشردر ایران» ضمن هم‌دردی با خانواده ها و بستگانی که عزیزان‌شان طعمه سیاست انتقام‌جوئی کور جمهوری اسلامی شده اند، اقدام ضدبشری این حکومت قرون وسطائی در مورد اعدام جمعی هم‌میهنان کُرد و سنی مذهب را، که یادآور اعدام‌های جمعی تابستان خونین 67 است، شدیداَ محکوم می‌کنیم.
ما از تمام شخصیت‌ها و مجامع بین‌المللی مدافع حقوق بشر و نهادهای هوادار صلح و آزادی در سرتاسر جهان درخواست می‌کنیم صدای اعتراض خود را به هر شکل ممکن علیه رفتارهای ضدانسانی جمهوری اسلامی بلند ساخته و اجازه ندهند که این حکومت خودکامه بیش از این به یاغی‌گری و پایمال‌کردن اعلامیه جهانی حقوق بشر ادامه دهد.
ما هشدار می‌دهیم که سیاست‌ها و رفتار ضدحقوق بشری جمهوری اسلامی، همان‌گونه ‌که تا کنون نتایج شومی را برای مردم ایران و کشورهای خاورمیانه به بار آورده است، می‌تواند تشدید جدال‌های خونین قومی و مذهبی بیشتری را در این منطقه آشوب‌زده در پی داشته باشد و باعث مرگ و آوراگی و فقر بیشتر مردم در ایران و سایر کشورهای خاورمیانه گردد.
بنابراین، ملزم ساختن حکومت اسلامی ایران، حکومتی که بنیاد و قوانین اش بر تبعیض‌های جنسیتی، مذهبی، قومی و ... نهاده شده است، به رعایت قوانین و موازین بین‌المللی می‌تواند کمک بزرگی باشد به مردم ایران و سایر کشورهای خاورمیانه تا بتوانند در پرتو رعایت اعلامیه جهانی حقوق بشر و انطباق قوانین داخلی کشورها با این منشور جهانی، جامعه ای را به دور از تبعیض‌ها و بر مبنای برابری همه شهروندان در برابر قانون، پی‌ریزی نمایند.
شبکه همبستگی برای حقوق بشر درایران
14 مرداد 1395- 4 اوت 2016
امضاء :
1-  انجمن جمهوری خواهان ایران - پاریس
2-  انجمن حقوق بشر و دموکراسی برای ایران - هامبورگ
3-  انجمن مجازی همبستگی برای جمهوری عرفی و حقوق بشر در ایران
4-  انجمن همبستگی ایرانیان – دالاس
5-  جامعه دفاع از حقوق بشر و دموکراسی در ایران - سوئد
6-  جمعیت کردهای مقیم فرانسه
7-  مادران پارك لاله ایران
8-  حامیان مادران پارک لاله - دورتموند
9- حامیان مادران پارک لاله – هامبورگ
10- حامیان مادران پارک لاله - لندن
11- حامیان مادران پارک لاله - فرزنو
12- شبکه همبستگی ملی فرزنو - کالیفرنیا
13- صدای موج سبز ـ جنبش سبز / بیرمنگام
14- صدای موج سبز ـ جنبش سبز / کاردیف
15- صدای موج سبز ـ جنبش سبز / لندن
16- فدراسیون اروپرس
17- کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی
18- کمیته مستقل ضد سرکوب شهروندان ایرانی - پاریس
19- مادران صلح مونترال
20- همبستگی برای جمهوری عرفی و حقوق بشر در ایران - مونترال
21- همبستگی برای جمهوری عرفی و حقوق بشر در ایران - نیویورک
22- همبستگی برای جمهوری عرفی و حقوق بشر در ایران - لوس آنجلس
23-  فعالان «همه حقوق بشر، برای همه، در ایران»

24- بنیاد خویی
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید