هفت سال گذشت، عاملان قتل ندا آقاسلطان هنوز محاکمه نشده اند


برگرفته از فیسبوک عدالت برای ایران



ندا آقا سلطان، از جانباختگان اعتراض‌های مردمی پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ است که عاملان قتل او، پس از گذشت ۷ سال محاکمه نشده‌اند. 
ندا آقا سلطان، در روز ۳۰ خرداد ۱۳۸۸ در محلهٔ امیر آباد تهران (خیابان کارگر شمالی، تقاطع خیابان شهید صالحی و کوچهٔ خسروی) به ضرب گلوله کشته شد. مردم لحظاتی پس از شلیک به ندا، ضارب را که به روی یک موتورسیکلت سوار بود و از محل می‌گریخت، شناسایی و کارت شناسایی او که متعلق به بسیج بود را از او گرفتند. این متهم به قتل که بعدها از وی با نام عباس کارگرجاوید یاد شد، یک سال بعد از مرگ ندا آقا سلطان از سوی دادگاه برای ادای توضیحات فرا خوانده شد اما به گفته مقامات قضایی ناپدید شده‌است.
مقامات جمهوری اسلامی از جمله سید احمد خاتمی، خطیب نماز جمعه تهران و عزت‌الله ضرغامی، رئیس وقت صدا و سیما مرگ ندا آقا سلطان را ساختگی دانسته و آن را سناریویی از پیش تنظیم شده از طرف معترضان به نتایج انتخابات دانستند. پنهان‌کاری و عدم پاسخگویی در مورد مرگ ندا آقا سلطان تا ساختن مستندی با این پیام که این قتل به دست سازمان مجاهدین خلق انجام شده، پیش رفت.
هاجر رستمی مطلق، مادر ندا در مرداد ۱۳۸۹ در گفتگویی با روزآنلاین گفت که قاضی پرونده حکم جلب عباس کارگر جاوید را صادر کرده‌است ولی وی ناپدید شده‌است. وی همچنین در همین زمینه اظهار داشت: «رد عبدالمالک ریگی را در آسمان زدند و او را بازداشت کردند اما چطور نمی‌توانند با گذشت نزدیک به دو ماه از احضار عباس کارگر جاوید، او را بازداشت کنند؟»
عبدالصمد خرمشاهی، وکیل خانواده ندا در این پرونده قتل نیز در همین ارتباط اظهار داشت: «براساس قانون، اگر بالفرض آدرس این فرد را ندارند می‌توانند از طریق مطبوعات آگهی داده و او را پیدا کنند. اما اینکه محذوراتی وجود داشته باشد یا حساسیت‌هایی باشد، در حاشیه پرونده می‌باشد و درخواست ما این است که خارج از چارچوب این حساسیت‌ها و این حاشیه‌ها به پرونده قتل ندا رسیدگی کنند.»
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید