مراسم يادمان مصطفي كريم بيگي

مادران، مزار جانباخته مصطفي كريم بيگي را گل باران كردند !


جمعي از مادران پارك لاله به همراه خانواده و بستگان جانباخته مصطفي كريم بيگي، كه ٦ دي ماه ١٣٨٨ و در جريان اعتراضات مردمي جان باخته بود بر مزار وي حاضر شده و ياد و خاطره اش را گرامي داشتند.

مراسم با روشن كردن شمع و پخش گل های رنگارنگ بر سنگ قبر جان باخته که عكسي از چهره زیبا و معصوم وي بر آن حک شده بود، آغاز شد.

مادرش با روحیه ای بسیار بالا به ذکر خاطراتی از او پرداخته و به روحیه عدالت طلبانه و آزادیخواهانه پسرش اشاره کرد و گفت: " او بسیار مهربان و مودب و دلسوز و آگاه بود. با اینکه نتوانست به موقع درسش را در دانشگاه ادامه دهد و دیپلم داشت، ولی آنقدر از مسایل دنیا می دانست که همه را به شگفتی وا می داشت.

مادر اين جانباخته هم چنين به گفته هاي يكي از آشنايان كه مدرس دانشگاه است اشاره كرد و گفت ، وي همیشه راجع به مصطفی می گوید: " من و مصطفی می توانستیم ساعت ها با هم بنشینیم و صحبت کنیم و او هیچ گاه از دانش و استدلال کم نمی آورد." تمام فامیل به دانایی و درایت او ایمان داشتند. مصطفی تمام وقت اضافی خود را یا کنار خانواده بود یا به مطالعه می پرداخت و همواره آرزوی رسیدن به روزی را داشت که همه مردم فارغ از هر اندیشه و مرامی در کنار هم با صلح و برابری زندگی کنند.

مادر با اشتیاق از اندیشه های والای او و از عشق عمیق اش به مردم و از آرزوهای فرزندش می گفت و اینکه حالا او صدای مصطفی شده و تا رسیدن به آرمان های پسرش از پای نخواهد نشست.
مراسم با خواندن سرود یار دبستانی با یاد و احترام به راه مصطفی و با بالا بردن دست ها به علامت پیروزی، به پایان رسید.
راهش پر رهرو و یادش گرامی باد.


مادران پارک لاله
ششم دی 1390
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

1 نظر

  1. درودبرجانباختگان راه آزادی درودبرمادران این دلیرمردان وزنان میهن که باخون خوددرخت آزادگی راابیاری کردند.
    مابه خون خودمیهن سرخه دامنت سازیم

دیدگاه تان را وارد کنید