دعوت دادخواهان خاوران برای شرکت در یک کارزار بین المللی علیه تخریب خاوران

 عصرنو

جمعه ۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۷ مه ۲۰۲۲



نزديك به سي و چهار سال از فاجعه كشتار زندانيان سیاسی در تابستان ۶۷ میگذرد، در طی این سالها بارها و بارها خانواده های خاوران مورد آزار، اذیت و حتی بازداشت قرار گرفته اند و در چندین مورد رژیم به قصد تخریب و ویرانی این گورستان،این خاک را زیر و رو کرده و یا با زیر فشار قرار دادن هموطن های بهایی مان آنها را مجبور به دفن مردگان خود در قسمت هایی از این خاک، نموده اند.

ما اما این بار اقدام رژیم برای دیوار کشی و نصب دوربین برای جلوگیری از حضور خانواده ها را تحمل نمی کنیم و با استناد به اسناد ثبت شده در سازمان عفو بین الملل و همچنین اسناد افشا شده در دادگاه حمید نوری مبنی بر اینکه عزیزان ما مخفیانه و در گورهای جمعی دفن شده اند و ما در این ۳۴ سال از چگونگی، چرایی و حتی محل واقعی دفن آنان اطلاعی نداریم، اعتراضمان را رسا و با یک کارزار بین المللی به پیش خواهیم برد.

ما به حکومت اسلامی ایران هشدار می‌دهیم که هر چه زودتر دست از آزار و اذیت خانواده های خاوران بردارد و به جای تهدید و ارعاب پاسخگوی پرسشهای ما با شد . و از تمامی دادخواهان ، مردم آزاده میهنمان و تمامی احزاب و سازمانهای سیاسی، حقوق بشری و مدنی در سرتا سر دنیا مصرانه می‌خواهیم که در هر چه رساتر کردن این ندای دادخواهی، یاریمان کنند.


دادخواهان خاوران
جمعه ۶ خرداد ۱۴۰۱/۲۷ می ۲۰۲۲
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید