فراخوان اعتصاب کارکنان پالایشگاه و پتروشیمی آبادان

 



عصرنو

پنجشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۶ مه ۲۰۲۲

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت مراتب تسلیت و همدردی خود را به خانواده های جانباختگان ساختمان متروپل اعلام داشته و خود را با اعتراضات مردم خشمگین این شهر به بساط مافیایی حاکم که آفرینننده چنین فجایعی است همراه میداند.

در واکنش به این فاجعه همکاران ما در پالایشگاه و پتروشیمی آبادان طی بیانیه ای تصویری اعلام کرده اند که در اعتراض به فاجعه متروپل و ابراز همدرددی با خانواده های جانباختگان اعتصاب خود را آغاز خواهند کرد.

در همین راستا امروز بعد از ظهر در شهر تجمعی خواهند داشت و اعتصاب خود را رسما اعلام خواهند کرد.

شورای سازماندهی با حمایت از این اقدام همکاران در پتروشیمی و پالایشگاه آبادان و خواستهای اعلام شده در بیانیه اعتراضی آنها همه همکاران در مراکز نفتی را به پیوستن به این اعتصاب و ابراز خشم و نفرت خود به آنچه در آبادان اتفاق افتاده فرا میخواند. از نظر ما مردم، بساط مافیایی سرمایه داری حاکم و حمایتهای حکومتی از افراد چون عبدالباقی مالک ساختمان متروپل، عامل اصلی چنین فجایعی است.

مسببین این جنایت آشکار باید محاکمه شوند.

کلیپ بیانیه همکاران ما در پالایشگاه و پتروشیمی آبادان را ملاحظه میکنید.



بیانیه ی کارگران پالایشگاه و پتروشیمی آبادان:

فراخوان اعتصاب کارکنان پالایشگاه و پتروشیمی آبادان

مردم شریف و داغ دیده آبادان، خرمشهر، شادگان و شهرهای اطراف

با عرض تسلیت و با اندوه فراوان به مناسبت این مصیبت جانکاه به اطلاع شما مردم عزیز میرساند:

ما کارکنان پالایشگاه و پتروشیمی آبادان معتقدیم که بجای بهره مندی از ثروت سرشار این آب و خاک فقط ظلم، فساد، تباهی و تیره روزی و مرگ است که نصیب ما میشود و از حاصل کار و تلاش ما آرامش و آسایش برای ظالمان و رانتخواران و بی کفایتان حاصل شده است.
ما به خوبی میدانیم که شکایت بردن از دزدان و غارتگران نزد حامیان آنها کاری عبث و بیهوده است و حاصلی جز تلف کردن وقت و انرژی ما ندارد و امیدی به استیفای حقمان از دستگاه های حامی دزدان نداریم.
تنها چاره ای که برای مقابله با این حجم از بی توجهی و رها شدگی شهرهای استان مان که منجر به وقوع این فجایع دردناک و جگرسوز شده است، در پیش رو داریم، اینست که از موضع قدرت عکس العمل نشان داده و همبستگی و اتحاد خودمان را به نمایش بگذاریم.

ما اقدام به اعتصاب یکپارچه و سراسری در پالایشگاه و پتروشیمی آبادان خواهیم کرد و تا روشن شدن وضعیت شهر در زمینه های مختلف اجتماعی و اقتصادی، امنیت و آسایش و برآورده شدن تمام مطالبات به حق مردم از رفتن به محل کار خودداری خواهیم نمود.

این تنها کاریست که ما مردم از دستمان برمی آید و اتفاقا موثرترین اقدام نیز هست. ما در این استان نه تنها از هیچگونه حق شهروندی، بلکه از کمترین حقوق انسانی هم برخوردار نیستیم.
ما در کنار پرآب ترین رودخانه آب شیرین با لب تشنه و با چشمانی کور شده از ریزگردها در زیر آوار ظلم و ستم مسئولین بی وجدان دفن میشویم. نه آب داریم و نه هوا و نه سهمی از ثروتمان.
حالا این صبر و تحمل، شکیبایی، شرافت و نجابت ما کار را به جایی رسانده که جان عزیزترین کسانمان را می گیرند و خم به ابرو نمی آورند.
ما ظلم پذیر نیستیم و کاری که از دستمان برمی آید را برای حفظ جان و مال خودمان انجام می دهیم، یک بار برای همیشه کار رو تمام می کنیم.

برای قطع دست دزدها، مسببین و عاملین این فجایع و گرفتن سهم شهرمان از این بی شرفها در روز پنجشنبه مورخ پنجم خرداد ۱۴۰۱ با حضور در مراسم عزاداری عزیزان از دست رفته و ابراز همدردی با خانواده های جان باختگان اعتصاب خود را آغاز خواهیم کرد.

ما مردم آبادان، خرمشهر، شادگان و دیگر شهرها اعم از فارس و غرب و بختیاری اعلام میداریم تا رسیدن به خواسته های به حق از این اعتصاب دست نخواهیم کشید و تمام وعده ها و ترفند های فریبکارانه شما را ناکام خواهیم گذاشت.

دیگر بس است چقدر ظلم؟ چقدر تحمل؟ مگر دیگر چه داریم که با اعتصاب نگرانی از دست دادن را داشته باشیم.
از عموم مردم غیور آبادان و خرمشهر دعوت میکنیم که که روز پنجشنبه با حضور خود در بهشت زهرا از این حرکت حق خواهانه حمایت کرده و فریاد دادخواهی خود را بلند کنند.

ظلم کافیست!
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید