استمداد مادر زینب جلالیان از سازمان های مدافع حقوق بشر: ۱۵ سال است دخترم را ندیده ام!

 

کمپین حقوق بشر در توییتی از قول مادر زینب جلالیان زندانی سیاسی کرد نوشته است که او ۱۵ سال است دخترش را ندیده است.

این کمپین از مادر خانم جلالیان نقل قول کرده که از وضعیت دخترش بی‌خبراست و از اینکه ممکن است دچار ویروس کرونا شده باشد، ابراز نگرانی کرده است.

در این توییت مادر زینب جلالیان از سازمان‌های حقوق بشری کمک خواسته و گفته: “از ملاقات با خانوادە و وکیل هم محرومش کردەاند. پیر شدەام بە عنوان یک مادر دوست دارم دخترم را ببینم. از سازمانها و مدافعین حقوق بشری تقاضای کمک دارم.”

در خرداد ۱۳۹۹، علی جلالیان، پدر زینب جلالیان به شبکه حقوق بشر کردستان گفته بود که دخترش در زندان قرچک ورامین به ویروس کرونا مبتلا شده است.

زینب جلالیان، زندانی سیاسی کرد، متولد ۱۳۶۱است و از آذر سال ۸۶در زندان به سر می‌برد، او سنگین‌ترین حکم (حبس ابد) را در میان زندانیان سیاسی زن در ایران دارد. وی وابسته به جریان پژاک بوده است.

زینب جلالیان سال ۸۸ به اتهام خروج غیرقانونی از کشور به یک سال حبس تعزیری و به اتهام محاربه با عضویت در پژاک به اعدام محکوم شده بود؛ حکمی که با یک درجه تخفیف و به گفته وکیلش، با عفو علی خامنه ای تبدیل به حبس ابد شد.


Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید