نرگس محمدی : آقای انریکو آمورا هرگز حضور شما را در مراسم تحلیف رئیسی فراموش نخواهیم کرد




نرگس محمدی فعال حقوق بشر در ایران در نامه ای اعتراضی خطاب به انریکو آمورا، نمایندۀ سیاست خارجی اتحادیۀ اروپا، تصمیم او را برای شرکت در مراسم تحلیف ابراهیم رئیسی شدیداً مورد انتقاد قرار داده و به او یادآوری کرده است که چگونه در آبان ماه ۹۸ حکومت اسلامی ایران صدها تظاهرکنندۀ معترض را به خاک و خون کشید.

به گزارش ار اف آی، نرگس محمدی در نامه اش گفته است که مردم ایران بر خلاف مردم کشورهای اروپایی از کمترین حقوق اجتماعی، سیاسی و مدنی برای ابراز نظر یا اعتراض برخوردار نیستند.

در این نامه نرگس محمدی به انریکو آمورا گفته است که او حتی قصد ندارد به وی سرکوب خونین کودکان خوزستان در اعتراض به بی آبی را یادآوری کند.  

نرگس محمدی افزوده است : “درد عمیق‌تر از این‌ها است.” او گفته است که می‌خواهد امروز از مرگ هزاران هزار زن و مرد و پزشک و کادر درمان” در ایران بگوید که در “فقدان واکسیناسیون رایج در سراسر جهان در خانه‌ها و بیمارستان‌ها غریبانه جان می‌دهند.”

نرگس محمدی در جای دیگری از نامه اش به نمایندۀ اتحادیۀ اروپا گفته است که “کشتاری بی سابقه، بیرحمانه و دلخراش در خانه‌های” مردم ایران روی می‌دهد.

خانم محمدی از انریکو آمورا پرسیده است : “آقای مسئول محترم چطور است که شما برای ادامه مذاکرات با حکومت ایران می‌توانید به ایران سفر کنید و حکومت ایران شما را می‌پذیرد، اما، [همین حکومت] واکسن‌های شما را نمی‌پذیرد؟ خود نرگس محمدی در پاسخ گفته است : “چون اولی برای بقای حکومت است و دومی برای بقای مردم”.

نرگس محمدی در پایان خطاب به انریکو آمورا گفته است که نسبت به حضور وی در مراسم تحلیف ابراهیم رئیسی معترض است و اقدام او را مردم ایران هرگز فراموش نخواهند کرد.  

Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.