پاسخ مطالبات کارگران صنعت نفت را بدهید!


‎اعتصاب سراسری کارگران پیمانی و پروژه ای صنعت نفت از ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ شروع شد و تا کنون بیش از ۶۰ واحد از چهار شاخه اصلی نفت، گاز، پالایشگاه و پتروشیمی به آنها پیوسته اند. از روز ۹ تیرماه نیز قرار است کارگران رسمی شرکت نفت اعتصاب خود را آغاز کنند.

‎اعتصاب سراسری کارگران صنعت نفت همواره در مبارزات کارگری نقش بسیار تاثیرگذار و تعیین کننده ای داشته است و این حکومت سرکوب گر از هر ابزاری از ایجاد رعب و وحشت تا اخراج و یا ایجاد تفرقه استفاده می‌کند تا از گسترش اعتراض ها و اعتصاب های به حق کارگران حتی برای ساده‌ترین حقوق انسانی شان جلوگیری کند. اول تیر ماه ۷۰۰ نفر از کارگران پیمانی شرکت نفت در تهران را از کار اخراج و با آن‌ها تسویه حساب کردند و ما به ابن امر معترض هستیم و آن‌ها باید هر چه سریعتر به سر کار خود باز گردند و مطالبات شان متحقق شود. آن‌ها به حمایت های گسترده ما نیاز دارند تا جلوی این بی‌عدالتی‌ها، محرومیت‌ها و حق کشی ها را بگیریم.

ما دادخواهان خاوران همراه با معلمان، کارگران هفت تپه، شورای بازنشستگان ایران، دانشجویان، خانواده های کشته شدگان آبان ۹۸ و دیگر حمایت کنندگان، حمایت خود را از اعتصاب پر شکوه کارگران براى تحقق مطالبات شان از جمله: بازگشت به کار، پرداخت حقوق های معوقه، افزایش دستمزد مطابق با هزینه‌های واقعی زندگی، لغو قراردادهای موقت و عقد قراردادهای دائمی، رفع تبعیض با کارگران رسمی، برقراری روزهای کار/استراحت، آزادى تشكل و تجمع، ايمنى محيط كار، تامين حق مسكن، درمان و تحصيل رايگان اعلام می کنیم. کارگران و زحمتکشان همواره زیر بیشترین ستم‌ها، تبعیض ها و بی‌عدالتی‌ها و سرکوب های رژیم اسلامی ایران بوده‌ و بیشترین فشارها را متحمل شده‌اند، به ویژه کارگران پیمانی، بدون اینکه از حق آزادانه داشتن سندیکا، تشکل و تجمع برای دستیابی به مطالبات شان برخوردار باشند و باید جلوی این حق کشی ها و بی‌عدالتی‌ها را بگیریم.

‎‎ما از مردم آزاده ایران و جهان که دل در گرو عدالت، رفع تبعیض و برابری دارند، می‌خواهیم که کارگران اعتصابی در ایران را تنها نگذارند و از آنان حمايت کنند. مبارزات، ایستادگی ها و اعتصاب های سراسری کارگران، ياد و خاطره عزیران مبارز ما و هزاران انسان آزاده و عاشق در دهه شصت را برای ما زنده می‌کند که برای جامعه اي به دور از هر گونه تبعیض، بی‌عدالتی و نابرابری مبارزه کردند و در کشتارهای دهه شصت و تابستان ۶۷ توسط همين حكومت سركوبگر، اعدام و در گورهاي فردي و جمعي مخفيانه دفن شدند. ما بر این باوریم که اندیشه روشن و انسانی عزیزان ما چراغ راهی فروزنده برای پیشبرد اعتراضات مردم میهن مان علیه این حکومت ظالم و سیستم فاسد خواهد بود.

‎دادخواهان خاوران
‎هفتم تیر ۱۴۰۰
Tags: ,

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید