جان زندانیان سیاسی در خطر است، از مطالبات شان حمایت کنیم!

۳۴ نفر از زندانیان سیاسی، زن و مرد، در زندان های اوین، گوهردشت و دیگر زندان ها، به طور هم‌زمان از روز اول نوروز، اعتصاب غذای سه روزه خود را آغاز کرده اند. در تاریخ ۲۸ اسفند نیز بکتاش آبتین و امیرسالار داوودی در اعتراض به انتقال تنبیهی زندانیان سیاسی دست به اعتصاب غذا زدند. در روز ۲۹ اسفند نیز تعدادی دیگر از زندانیان سیاسی با انتشار نامه‌ای اعلام کردند که از اول فروردین۱۴۰۰ به مدت سه روز با اعتصاب غذای جمعی ضمن تجدید پیوند با کارگران، معلمان ، بازنشستگان و تمامی زحمتکشان و ضمن احترام به رنج‌های مشترک، در اعتراض به خشونت کشنده ی فقر و سفره های خالی مردم در سفره عید نوروز، به ظلم حاکم، به کشتار، به سرکوب و به اعدام معترضان و اقلیت‌ها اعتراض می‌کنند.

ما مادران پارک لاله به عنوان صدایی از جنبش دادخواهی مردم ایران، از حرکت اعتراضی و اعتصاب غذای شجاعانه «جمعی و محدود» زندانیان سیاسی که در زندان های مختلف کشور در اعتراض به ظلم حاکم و تبعید و شکنجه مضاعف زندانیان سیاسی و خانواده های شان صورت گرفته است، حمایت می‌کنیم.

ما هم چنین به اعمال فشار بر زندانیان به طرق مختلف از جمله: انتقال به سلول انفرادی، توهین و تحقیر، ضرب و شتم، تشکیل پرونده‌های جدید و صدور احکام تازه و تبعید به زندان های دور از محل سکونت زندانی و خانواده ها و زندان‌هایی با جرایمی چون مواد مخدر و قتل و سرقت و آزار و اذیت در حین انتقال و آزردن خانواده های آنان که در ماه های اخیر و به ویژه در آستانه نوروز اوج گرفته است به شدت معترض ایم و خواهان آزادی هر چه سریعتر زندانیان سیاسی-عقیدتی هستیم.

یاران زندانی!
سال نو بر شما عزیزان در بند مبارک باد، امیدواریم سال جدید سال آزادی و رهایی مردم از یوغ ستم حکومت اسلامی ایران و هر نوع ستم دیگر باشد. عیدمان آن روز است که سفره های همه مردم رنگین و دل ها و لب‌ها شاد و از غم آزاد باشند و تمام زندانیان سیاسی از زندان آزاد شوند.

در آغاز بهار و نوروز که باید آزاد و رها در کنار عزیزان خود و در طبیعت شاد باشید، در زندان ها و زیر شکنجه این ستمکاران قرار دارید و با تصمیمی سخت و شجاعانه باز هم در برابر نابرابری ها و ظلم و ستم از حد گذشته حکومت برای حمایت از دوستان و هم بندان تبعید شده ی خود ایستاده‌اید و خوشحالیم که با اعتصاب غذای «جمعی و محدود» این اعتراض را نشان می دهید.

ما مادران پارک لاله ایران ضمن اینکه معتقدیم اعتصاب غذا برای شما عزیزان که در زندان و زیر انواع شکنجه های مختلف قرار دارید، می‌تواند خطرات جبران ناپذیری ایجاد کند، ولی این حرکت آگاهانه و شجاعانه شما در پشت حصارهای سرد و سیاه زندان های حکومت اسلامی ایران که با همبستگی با هم در اعتراض به فشار مضاعف به دیگر زندانیان سیاسی صورت گرفته است را ارج می نهیم و هم چون گذشته همراه و هم دل با شما هستیم.

شرم و ننگ بر این حکومت جنایت کار که به جای آوردن شادی به زندگی مردم در سال نو، بر رنج مردم می افزاید و با سرکوب و خشونت شدیدتر زندانیان و خانواده‌های شان را شکنجه مضاعف می دهد.

به امید پیروزی و آزادی تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی

مادران پارک لاله ایران
۲ فروردین ۱۴۰۰
Tags: ,

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید