سازمان عفو بین‌الملل: زینب جلالیان برای اعترافات تلویزیونی تحت فشار است

 اخبار روز

چهارشنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۹


سازمان عفو بین‌الملل از «شکنجه» زینب جلالیان برای اعتراف تلویزیونی خبر داد.

سازمان عفو بین‌الملل با انتشار گزارشی هشدار داد که زینب جلالیان، زندانی سیاسی کرد برای اعترافات تلویزیونی تحت فشار است.

براساس اعلام سایت عفو بین‌الملل، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی از ارائه خدمات درمانی به این زندانی کرد خودداری کرده است تا خانم جلالیان به اعترافات تلویزیونی تن دهد.

همچنین در بخش دیگری از این گزارش آمده است که وزارت اطلاعات از انتقال این فعال سیاسی به زندانی در آذربایجان غربی که محل سکونت خانواده او است، سرباز زده تا او با حضور در مقابل دوربین از فعالیت‌های سیاسی گذشته خود ابراز ندامت کند.

عفو بین‌الملل این اقدامات وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی را مصداق «شکنجه» دانسته و گفته است خانم جلالیان دچار مشکلات جسمی و مشکلات تنفسی شدید پس از ابتلا به ویروس کرونا است.

زینب جلالیان در آذر ۱۳۸۶ بازداشت و در سال ۱۳۸۸ به اتهام خروج غیرقانونی از ایران به یک سال حبس تعزیری و به اتهام محاربه از طریق عضویت در گروه‌های مخالف نظام به اعدام محکوم شده بود.

حکم اعدام او در دادگاه تجدیدنظر و دیوان‌عالی کشور تایید شد؛ اما با یک درجه تخفیف مورد عفو قرار گرفته و به حبس ابد تقلیل یافت. از حکم او به عنوان یکی از سنگین‌ترین حکم‌ها در میان زندانیان سیاسی زن یاد می‌شود.

طی شش ماه گذشته ماموران امنیتی چهار بار او را به زندان مختلف در ایران جابه‌جا کرده‌اند.

 

Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید