تداوم محرومیت از درمان منیره عربشاهی در زندان کچویی کرج

   خبرگزاری هرانا

   ۱۳۹۹/۱۱/۰۴

منیره عربشاهی، فعال مدنی محبوس در زندان کچویی کرج علیرغم دستور پزشکی قانونی جهت اعزام درمانی تاکنون از رسیدگی پزشکی محروم مانده است. این امر در حالی است که زندان کچویی کرج پیشتر هزینه اعزام این فعال مدنی به بیمارستان را دریافت کرده اما دادستانی کرج مدعی است که تاکنون نامه‌ای مبنی بر درخواست اعزام برای درمان از زندان نگرفته است. منیره عربشاهی و دخترش یاسمن آریانی، از مخالفان حجاب اجباری هستند که دوران محکومیت خود را در زندان کچویی کرج سپری می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، منیره عربشاهی، فعال مدنی محبوس در زندان کچویی کرج علیرغم دستور پزشکی قانونی جهت اعزام درمانی تاکنون از رسیدگی پزشکی محروم مانده است.

این امر در حالی است که زندان کچویی کرج از دو هفته پیش هزینه اعزام این فعال مدنی به بیمارستان را دریافت کرده اما دادستانی کرج کرج مدعی است که تاکنون نامه‌ای مبنی بر درخواست اعزام به درمانی از زندان نگرفته است. به گفته یک منبع مطلع خانم عربشاهی به دلیل ورم غدم تیروئید در صحبت کردن نیز دچار مشکل شده است.

این منبع مطلع در گفت‌وگو با هرانا در این خصوص می‌افزاید: «خانواده ایشان از زندان به دادستانی مراجعه می‌کنند اما هیچکس پاسخ درستی نمی‌دهد و هر یک دیگری را مقصر جلوه می‌دهد. قاضی شعبه ۱۰ دادستانی کرج می‌گوید نامه‌ای از زندان دریافت نکرده، قاضی ناظر بر زندان خانم دهقان نیز سمت دیگر را مقصر این اهمال کاری معرفی می‌کند و این بین به تنها چیزی که توجه نمی‌شود سلامت منیره عربشاهی است.»

یاسمن آریانی از مخالفان حجاب اجباری در حالی که در تاریخ ۲۵ بهمن ۹۷ با پایان حبس از بابت محکومیت پیشین خود از زندان اوین آزاد شده بود، در تاریخ ۲۱ فروردین ۹۸ مجددا بازداشت و به بازداشتگاه وزرا در تهران منتقل شد. وی به همراه مادرش منیره عربشاهی که یک روز بعد از فرزندش بازداشت شد، به زندان قرچک ورامین منتقل شدند. آنها نهایتا در تاریخ ۲۲ مرداد ۹۸ از زندان قرچک ورامین به بند زنان زندان اوین منتقل شدند و مجددا در تاریخ ۳۰ مهرماه امسال از بند زنان زندان اوین به زندان کچویی کرج تبعید شدند.

این دختر و مادر زندانی مردادماه ۹۸ توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی محمد مقیسه محاکمه و هرکدام  از بابت اتهامات “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام و تشویق و فراهم نمودن موجبات فساد و فحشا” به ۱۶ سال حبس تعزیری و در مرحله تجدیدنظر هرکدام مجموعا به ۹ سال و ۷ ماه حبس محکوم شدند. با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مجازات اشد یعنی ۵ سال و شش ماه زندان در خصوص هر یک از آنها قابل اجرا است.

Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید