کانون نویسندگان ایران: چرخه‌ی‌ شکنجه، اعترافات اجباری و اعدام را متوقف کنید!

 اخبار روز


دوشنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۹

 

کانون نویسندگان ایران روز یکشنبه ۲۳ آذر با انتشار اطلاعیه ای اعدام روح اله زم را محکوم کرد و خواهان پایان دادن به چرخه ی شکنجه، اعترافات اجباری و اعدام شد. در اطلاعیه ی کانون نویسندگان ایران آمده است:

روز شنبه ۲۲ آذر حکم اعدام روح‌الله زم، در حالی اجرا شد که در مورد روند محاکمه و پخش اعترافات اجباری او از صدا و سیما پرسش‌ها و ابهامات جدی وجود داشت.

کانون نویسندگان ایران در طول فعالیت پنجاه و دو ‌ساله‌اش همواره در بیانیه‌‌ها و اطلاعیه‌ها، آزادی بیان را حق همگان‌ دانسته و بر این باور است که هیچ یک از افراد جامعه‌ را، با هر نوع عقیده و گرایش سیاسی، نمی‌توان به خاطر بیان دیدگاه هایش مجازات کرد. علاوه بر آن دسترسی آسان به اخبار و اطلاعات و مطبوعات آزاد، حق مردم است و مجازات صاحبان رسانه، تنها موجب تقویت خفقان می‌شود.

کانون نویسندگان ایران، فارغ از هر گونه داوری درباره‌ی رسانه‌ای خاص، هم‌صدا با وجدان‌های بیدار جامعه و نهادهای مدافع حقوق بشر اعدام روح‌الله زم را محکوم می‌کند و خواستار توقف چرخه‌ی شکنجه و اعدام است.

 
کانون نویسندگان ایران –  ۲۳ آذر ۱۳۹۹

 

Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید