بعد از شش سال حبس، نرگس محمدی از زندان آزاد شد

 اخبار روز

پنجشنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۹

نرگس محمدی فعال سرشناس حقوق بشر در ايران شب گذشته بعد از سال ها حبس از زندان آزاد شد. نرگس محمدی آخرين بار در سال 1393 زندانی شده بود. رئيس کل دادگستری استان زنجان گفته است با قانون اخير کاهش مجازت حبس، حکم او تقليل يافته و از زندان آزاد شده است.


نرگس محمدی از فعالان سرشناس حقوق بشر در ایران، شب گذشته بعد از شش سال و با پایان دوران محکومیت خود از زندان زنجان آزاد شد.

رییس کل دادگستری استان زنجان خبر آزادی او را اعلام کرد و گفت مجازات نرگس محمدی با استفاده از قانون اخیرالتصویب کاهش مجازات حبس، تقلیل یافت و از زندان آزاد شد.

وی مدعی شد دادگاه در مورد نرگس محمدی اعمال تخفیف کرده و گفت او «با رافت اسلامی» آزاد شده است.

نرگس محمدی ده سال مجازات حبس لازم الاجرا داشت که با استفاده از قانون کاهش مجازات حبس و موافقت دادگاه، میزان حبس وی به هشت و نیم سال کاهش پیدا کرد و با پایان محکومیت هشت سال و نیم حبس، شب گذشته از زندان آزاد شد.

نرگس محمدی آخرین بار در سال ۱۳۹۳ بازداشت شد و به زندان افتاد. او در زندان نیز چهره ی معترض خود را حفط کرد و از جمله به همراه چند زندانی دیگر در همبستگی با خانواده‌های کشته‌شدگان آبان ۹۸ در زندان تحصن کرد. به دنبال ای« تحصن او را از زندان اوین به زندان زنجان منتقل کردند و در جریان این انتقال او را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

آزادی نرگس محمدی همواره یکی از درخواست های نهادهای بین المللی مدافع حقوق بشر و مقامات سازمان مللل بوده است.

مرداد ماه امسال ۲۶ کارشناس سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه ای از حکومت ایران خواسته بودند «پیش از این که دیر شود» نرگس محمدی را از زندان آزاد کنند. گفته می شد او در زندان دچار بیماری کرونا شده است.

خانم محمدی در کنار نسرین ستوده،‌ ابوالفضل قدیانی و جعفر پناهی از جمله ۱۵ فعال سیاسی و مدنی ایرانی است که حکومت فعلی ایران را “اصلاح‌ناپذیر” خواندند و خواستار برگزاری همه‌پرسی تحت نظارت سازمان ملل شدند.

 

Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید