ابتلای ۳۰ نفر از زندانیان زندان دزفول به کرونا

    خبرگزاری هرانا

    ۱۳۹۹/۰۸/۰۶

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دزفول از ابتلای ۳۰ نفر از زندانیان زندان دزفول به کرونا خبر داد. این درحالی است که اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان‌ها، فروردین امسال در خصوص حفظ سلامت زندانیان مدعی شد که “ایران باید به عنوان مبتکر حمایت از حقوق زندانیان در دنیا شناخته شود”.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از عصر ایران، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دزفول تعداد مبتلایان زندانیان زندان دزفول به کرونا را ۳۰ نفر اعلام کرد.

سازمان عفو بین‌الملل پیشتر اعلام کرد نسخه‌هایی از چهار نامه را رویت کرده که از طرف مقامات سازمان زندان‌ها که زیر نظر قو قضائیه فعالیت می‌کند، به وزارت بهداشت نوشته شده و زنگ خطر را درباره کمبود شدید تجهیزات حفاظتی شخصی، مواد ضدعفونی کننده و تجهیزات و لوازم پزشکی کلیدی به صدا درآورده است. وزارت بهداشت این درخواست‌ها را بی‌پاسخ گذاشته و زندان‌های ایران همچنان در مقابل شیوع بیماری‌های واگیردار به شکلی فاجعه‌باری فاقد تجهیزات الزامی است.

این درحالی است که اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان‌ها، فروردین امسال در خصوص حفظ سلامت زندانیان مدعی شد که “ایران باید به عنوان مبتکر حمایت از حقوق زندانیان در دنیا شناخته شود”.

پژوهشگران بنیاد عبدالرحمن برومند با همکاری خبرگزاری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران (هرانا)، تحقیقاتی درباره سیر تحولات مشکلات زندان‌ها در بحران کووید ۱۹ انجام دادند که نتایج آن در گزارشی منتشر شده است. این پژوهش‌ها نشان می‌دهد وضعیت بهداشتی زندان‌های ایران به جای این که بهبود یابد، به شکل قابل ملاحظه‌ای تنزل یافته است.

Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید