انتشار مکالمه دردناک تلفنی نوید افکاری در شب پیش از اعدام

 سایت گویا

Monday, Sep 14, 2020

afkari_091420.jpg



رادیو فردا نوشت: یک فایل صوتی دو دقیقه‌ای از آخرین تماس تلفنی نوید افکاری که روز دوشنبه ۲۴ شهریور در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، نشان می‌دهد که این زندانی هیچ اطلاعی از اجرای حکم اعدام خود نداشته است.

بر اساس اطلاعات منتشره، این تماس تلفنی ساعت ۱۱ و ۲۳ دقیقه شامگاه روز جمعه ۲۱ شهریور بین نوید افکاری و برادرش برقرار شده است.

در این تماس تلفنی، نوید افکاری می‌گوید قرار است او و دو برادرش دیگرش که در زیرزمین زندان عادل آباد شیراز بوده‌اند، صبح روز شنبه ۲۲ شهریور به تهران منتقل شوند.

برخلاف وعده زندانبانان نوید افکاری، قوه قضائیه اعلام کرد که او همان صبح روز شنبه اعدام شد.‎

***

ایران اینترنشنال - بر اساس یک فایل صوتی که به دست ایران اینترنشنال رسیده، نوید افکاری شب قبل از اعدامش در تماسی تلفنی اعلام کرده بود قرار است به زندانی در تهران منتقل شود؛ او همچنین می‌گوید خادم‌الحسینی، رییس گارد زندان، نقش اصلی را در کتک زدن او برادرانش داشته است.

این فایل صوتی حدود دو دقیقه‌ای مکالمه تلفنی نوید افکاری با برادرش، سعید، اندکی پیش از نیمه‌شب پیش از اعدام است.

نوید افکاری در این تماس تلفنی تاکید می‌کند که خادم الحسینی، رییس گارد نگهبانی زندان، در کتک زدن او و برادرانش هنگام انتقال آنان از یک بند به بندهای دیگر زندان شیراز نقش داشته است.

او همچنین می‌گوید مقام‌های زندان به او اعلام کرده‌اند قرار است به زندانی در تهران منتقل شود اما نگفته‌اند کدام زندان.

پیش از این نیز حسن یونسی، وکیل پرونده، اعلام کرده بود که حق محکوم برای انجام دیدار آخر درباره اعدام نوید افکاری رعایت نشده است.

بابک پاک‌نیا، وکیل دادگستری، نیز گفته بود نوید افکاری شب پیش از اعدام ساعت ۱۱:۳۰ با خانواده‌اش تماس گرفت و با آنها صحبت کرده بود که «نشان می‌دهد شرایط تا آن زمان عادی بوده است».

نوید افکاری در این فایل صوتی همچنین از معاینه شدن خود و دو برادرش توسط پزشکی قانونی و با حضور رییس دادگستری استان فارس خبر داده است.

بر اساس این فایل صوتی، پزشکان بین ۱۰ تا ۱۵ نقطه بدن او را که بر اثر شکنجه و کتک آسیب دیده بود معاینه کرده‌ و عکس گرفته‌اند.

او هنگام تماس تلفنی می‌گوید که در «زیرزمین» زندان عادل‌آباد زندانی است.

نیروهای امنیتی پنجشنبه‌شب هفته گذشته نوید، حبیب و وحید افکاری را کتک زده‌‌ و آنها را از بندهای سابق‌شان به مکان دیگری منتقل کردند.

نوید افکاری، از معترضان مرداد ۹۷ در شیراز، روز شنبه ۲۲ شهریور اعدام شد.

دادگاه نوید افکاری را به قتل حسین ترکمان، کارمند حراست آبفای شیراز، متهم کرده بود؛ اما به گفته حسن یونسی تنها مستند دادگاه درباره اتهام قتل، اعترافات خود نوید افکاری بود. نوید افکاری اعلام کرده بود این اعترافات زیر شکنجه از او گرفته شد.

مایک پمپئو وزیر خارجه و شماری دیگر از مقام‌های آمریکا، جو بایدن کاندیدای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، اتحادیه اروپا، کمیسر حقوق بشر دولت آلمان، وزیر خارجه سوئد و وزیر خارجه آلمان اعدام نوید افکاری را به شدت محکوم کرده‌اند.

Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید