یک زندانی سیاسی دیگر در خطر اعدام قرار دارد

 اخبار روز

دوشنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۹

بنابرگزارش ها، حيدر قربانی فعال سياسی کرد درخطر اعدام قريب الوقوع قرار دارد به نقل از همسر وی گفته شده است حيدر قربانی درکريدور مرگ قرار گرفته وهر لحظه امکان اعدام او وجود دارد. حيدر قربانی در سال 1395 در سنندج دستگير شده و وزارت اطلاعات برای او پرونده سازی کرده است

بنابر گزارش ها، حیدر قربانی فعال سیاسی کرد در خطر اعدام قریب الوقوع قرار دارد به نقل از همسر وی گفته شده است حیدر قربانی در کریدور مرگ قرار گرفته و هر لحظه امکان اعدام او وجود دارد.

حیدر قربانی در سال ۱۳۹۵ در سنندج دستگیر شده و وزارت اطلاعات برای او پرونده سازی کرده است.

جمعیت کردهای مقیم فرانسه در اطلاعیه ی ای خود که روز ۲۰ سپتامبر منتشر شده، به نقل از همسر وی اعلام کرده که خطر اعدام حیدر قربانی قریب الوقوع است.

این جمعیت مدافعان حقوق بشر، دبیرکل سازمان ملل متحد، شورای حقوق بشر و کمیسر عالی حقوق بشراین سازمان و همه مراجع بین المللی و کلیه انسان های آزادی خواه را به اقدام عاجل برای  جلوگیری از اعدام حیدرقربانی و آزادی زندانیان سیاسی در ایران فرا خوانده است.

این جمعیت از همه محافل حقوق بشر ایران درخواست کرده است کمپینی برای جلوگیری ازاعدام حیدر قربانی و پاسخگویی به درخواست یاری همسرش به راه اندازند.

بنابر گزارش ها، حکم اعدام حیدر قربانی به تایید دیوان عالی کشور رسیده است.

این حکم روز چهارشنبه ۱۵ مرداد ۹۹ ذر شعبه ۲۷ دیوان عالی کشور در قم از بابت اتهام “بغی”، تایید شده و پرونده وی جهت اجرا به دادسرای عمومی و انقلاب کامیاران ارسال شده است.

۹ مهر سال ۹۵ چند تن از اعضای سپاه پاسداران در روستای تخت زنگی شهرستان کامیاران توسط افراد مسلحی به قتل رسیدند که در روز ۲۵ مهر ۹۵ حیدر قربانی به همراه دو تن دیگر در این رابطه بازداشت شدند. اسفند همین سال شبکه پرس تی وی رژیم اقدام به پخش فیلم اعترافات وی کرد.
به گفته خانواده زندانی سیاسی حیدر قربانی، اعترافات وی تحت شکنجه های شدید صورت گرفته است.

حیدر قربانی در شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به اتهام “بغی” محاکمه شد و حکم اعدام وی روز ۸ بهمن ۹۸ به این زندانی سیاسی در زندان سنندج ابلاغ شد.

 

Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید