رضا خندان: هیچ نظارتی بر روند درمان نسرین ستوده نداریم

 پیک ایران


دوشنبه سی و يکم شهريور ۱۳۹۹

همسر نسرین ستوده می‌گوید، نه اجازه ملاقات با او را در بیمارستان می‌دهند و نه پزشک‌اش اطلاعات دقیقی به خانواده می‌دهد. این وکیل زندانی پس از نزدیک به ۴۰ روز اعتصاب غذا روز شنبه به دلیل مشکل قلبی به بیمارستان منتقل شد.

رضا خندان همسر نسرین ستوده، امروز دوشنبه ۳۱ شهریور در گفت‌وگو با دویچه‌وله فارسی درباره روند درمان و نحوه نگهداری همسرش در بیمارستان طالقانی تهران توضیح داد.

به گفته آقای خندان، از شنبه گذشته که خانم ستوده به بیمارستان منتقل شده، تنها همان روز اول که در اورژانس بوده خانواده توانسته‌اند "گاه با خواهش و درخواست و گاه با دعوا و مشاجره" چند باری او را ببینند، ولی از زمانی که به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شده دیگر موفق به دیدار یا صحبت تلفنی با او نشده‌اند.

آقای خندان می‌گوید، پزشک معالج نسرین ستوده نیز تا کنون هیچ اطلاعات دقیقی درباره روند درمان او به خانواده نداده و تنها وقتی که به طور اتفاقی او را در راهروهای بیمارستان می‌بینند به گفتن "حالش خوب است" بسنده می‌کند.

رضا خندان می‌گوید: «بیمار و خانواده‌اش باید به کادر درمان اعتماد کنند یا نماینده آنها باید در پروسه درمان حضور داشته باشد، ولی ما هیچ نظارتی بر پروسه درمان نسرین نداریم.»

به گفته همسر نسرین ستوده، در طول روز حدود ۱۰ تا ۱۲ مأمور امنیتی و سرباز در بیمارستان تردد می‌کنند و کادر بیمارستان نیز تنها گوش به فرمان آنها هستند.

رضا خندان می‌گوید: «نسرین هم زندانی است و هم بیمار و در هر دو حالت، چه به عنوان زندانی و چه به عنوان بیمار حق ملاقات دارد، ولی این بیمارستان هیچ اصول و قواعدی ندارد و تنها تسلیم محض دادستانی زندان است و از یک سرباز ساده تا مقامات دادستانی می‌توانند تمام مقررات وزارت بهداشت را زیر پا بگذارند.»

به گفته آقای خندان، نسرین ستوده بسیار ضعیف شده، به طوری که برای نقل و انتقال او به بخش‌های مختلف از صندلی چرخ‌دار استفاده می‌کنند.

منبع: دويچه وله
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید