دوختن لب‌ها و اعتصاب غذای یک زندانی در زندان ارومیه


خبرگزاری هرانا 

۱۳۹۹/۰۷/۰۳

یک زندانی در زندان ارومیه از روز سه‌شنبه ۱ مهرماه با دوختن لب‌هایش دست به اعتصاب غذا زده است. اعتصاب این زندانی متهم به قتل، در اعتراض به تداوم بلاتکلیفی خود در زندان پس از حدود ۱۵ سال تحمل حبس صورت گرفته است. او از مسئولان زندان خواسته یا با تودیع وثیقه به صورت موقت آزادش کنند یا حکم اعدامش هر چه سریع‌تر اجرا شود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، یک زندانی در زندان ارومیه از روز سه‌شنبه ۱ مهرماه ۱۳۹۹، با دوختن لب‌هایش دست به اعتصاب غذا زد.

هویت این زندانی “عبدالله بنائی از خوابگاه ۱_۲ زندان ارومیه” توسط هرانا احراز شده است.

اعتصاب این زندانی که به اتهام قتل در بازداشت است، در اعتراض به تداوم بلاتکلیفی خود در زندان پس از حدود ۱۵ سال تحمل حبس صورت گرفته است.

یک منبع مطلع در خصوص اعتصاب غذای آقای بنائی به هرانا گفت: «آقای بنایی در بهار سال ۸۵ به اتهام قتل بازداشت و مدتی بعد به اعدام محکوم شد. مدت‌ها قبل همه شاکی‌های ایشان به جز یک نفر که یکی از پسران مقتول است، رضایت دادند. این یک نفر هم گفته چون در خارج از ایران زندگی می‌کنم نمی‌توانم به ایران بیایم و کتبا رضایت بدهم. آقای بنائی نیز از روز سه‌شنبه ۱ مهرماه در اعتراض به بلاتکلیفی خود لب‌هایش را دوخته و اعتصاب کرده و خواهان تعیین وضعیت خود شده است. او از مسئولان زندان خواسته یا با تودیع وثیقه با مبلغی بالا به صورت موقت آزادش کنند یا حکم اعدامش هر چه سریع‌تر اجرا شود.»

عبدالله بنائی، ۵۱ ساله، متاهل، اهل سردشت در خوابگاه ۱_۲ زندان ارومیه بسر می‌برد.

بسیاری از زندانیان در ایران به عنوان آخرین راه برای رسیدن به خواسته‌هایشان دست به اعتصاب غذای اعتراضی می‌زنند. بسیاری از این اعتصاب‌ها در اعتراض به عدم رسیدگی به مشکلات پرونده، مراعات نشدن حقوق زندانی و یا بازداشتی و بلاتکلیفی‌های بلندمدت بوده است.


Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید