کارگر معترض معدن طلای آق دره، به دلیل عدم توانایی در پرداخت جزای نقدی راهی زندان شد

۱۳۹۹/۰۳/۲۲

خبرگزاری هرانا
روز چهارشنبه ۲۱ خردادماه، داریوش نیکزاد، کارگر معدن آق دره به دلیل عدم توانایی در پرداخت جزای نقدی جهت تحمل دوران محکومیت خود راهی زندان شد. وی در جریان اعتراضات کارگران این معدن در سال ۹۶ بازداشت و در دادگاه به پرداخت ۵ میلیون تومان جزای نقدی بدل از ۲۱ ماه حبس محکوم شده بود.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، روز چهارشنبه ۲۱ خردادماه ۱۳۹۹، حکم حبس داریوش نیکزاد، کارگر معدن آق دره، بعد از گذشت چند ماه از زمان صدور حکم، به اجرا درآمده و این کارگر جهت تحمل دوران محکومیت خود راهی زندان شد.
بر اساس این گزارش، این کارگر که در دادگاه به پرداخت ۵ میلیون تومان جزای نقدی بدل از ۲۱ ماه حبس محکوم شده بود، به دلیل عدم توانایی در پرداخت جزای نقدی راهی زندان شده است.
این در حالیست که کارفرمای شرکت در ارتباط با پرونده این کارگر و هفت نفر دیگر اعلام کرده است؛ حدود هفت ماه گذشته این شرکت از شکایت خود صرفنظر کرده و این حکم از بابت جنبه عمومی اتهام صادر شده است.
داریوش نیکزاد عنوان کرده است: “شغل و درآمد ندارم که بتوانم پنج میلیون تومان جریمه را بپردازم”.
در این گزارش به نقل از همشهری های این کارگر آمده است: “درخواست ما از مدعی‌العموم، قوه قضاییه و رئیس این قوه این است که به داد مردم محروم آق‌دره برسند و یک فرد بیکار را که ۵ میلیون تومان ندارد، جریمه بپردازد، به زندان نبرند؛ ما می‌خواهیم نیکزاد بخشیده شود. ما می‌خواهیم نیکزاد که در شهر معدن طلا، بی‌نصیب و بی‌روزی مانده، لااقل زندان نرود”.
لازم به ذکر است در تاریخ پنجشنبه ٢۵ خرداد ماه ۱۳۹۶، نیروهای انتظامی با یورش به مردم معترض روستاهای آق درە در شهرستان تکاب آذربایجان غربی، شماری از شهروندان منجمله چندین زن را زحمی کرده و شماری را نیز بازداشت کردە بودند.
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید