دادگاه تجدید نظر؛ نسرین جوادی به تحمل ۵ سال حبس محکوم شد

خبرگزاری هرانا

نسرین جوادی، از بازداشت شدگان روز جهانی کارگر سال ۹۸، توسط دادگاه تجدیدنظر به تحمل پنج سال حبس محکوم شد. خانم جوادی در مرحله بدوی به ۷ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده و با استناد ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، ۵ سال حبس تعزیری به عنوان مجازات اشد در خصوص وی قابل اجرا بود.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از اتحادیه آزاد کارگران ایران، نسرین جوادی در دادگاه تجدیدنظر به تحمل حبس ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.
بر اساس دادنامه صادره توسط دادگاه تجدید نظر، دو اتهام “تبلیغ علیه نظام” و “اخلال در نظم عمومی” از میان احکام صادره در مرحله بدوی حذف و خانم جوادی از بابت اتهام ” اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت کشور” به ۵ سال حبس محکوم شده است.
گفتنی است، نسرین جوادی (اعظم خضری) پیشتر و در مرحله بدوی توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهام ” اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت کشور” به ۵ سال حبس، از بابت اتهام ”تبلیغ علیه نظام” به ۱ سال حبس و برای اتهام ”اخلال در نظم عمومی” به ۱ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت استفاده از گوشی هوشمند و ممنوعیت عضویت در احزاب و گروه ها و دستجات سیاسی و اجتماعی محکوم شده بود.  با این حال به استناد ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی ۵ سال حبس تعزیری از بابت اتهام “اجتماع و تبانی به قصد افدام علیه امنیت کشور” به عنوان مجازات اشد قابل اجرا بود.
لازم به یادآوری است که نسرین جوادی روز چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸، همزمان با روز جهانی کارگر، به همراه ده‌ها تن دیگر از شرکت کنندگان در تجمع اعتراضی در مقابل ساختمان مجلس بازداشت و در تاریخ ۸ خرداد ۱۳۹۸ با تودیع قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی از زندان قرچک آزاد شد.
نسرین جوادی کارگر سابق شرکت پخش تجهیزات پزشکی و بازنشسته تامین اجتماعی، عضو هیات موسس شورای کارگری بازنشستگان تامین اجتماعی (بستا) و از اعضای اتحادیه آزاد کارگران ایران است.
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید