مادر قائدی از 'مادران خاوران' درگذشت

 
حاجیه سجودی مشهور به "مادر قائدی" از "مادران خاوران" درگذشت.

دو فرزند او صادق قائدی و جواد قائدی از فعالان سیاسی چپگرا بهمن ۱۳۶۱ و مرداد ۱۳۶۲ اعدام شدند. همسر جواد قائدی، منیرالسادات هاشمی هم در همان سال ۱۳۶۲ اعدام شد.

مادر قائدی ۸۹ سال داشت و تا آخرین سال زندگی خود به طور مستمر به گورستان خاوران می‌رفت جایی که زندانیان سیاسی چپ یا به طور انفرادی یا در گورهای جمعی در آنجا به خاک سپرده شدند.

فریده امیر شکاری از خانواده‌ اعدامیان دهه شصت نوشته "مادر قاعدی از جمله مادرانی بود که تا چند ماه پیش که بیمار شد جمعه اول هر ماه به هر زحمتی بود به خاوران می‌آمد".

"خانواده‌ها و مادران خاوران" زنانی بودند که اعضای خانواده‌شان عمدتاً از فعالان طیف‌های مختلف چپ بودند که در دهه شصت اعدام شدند.

مادر قائدی به تازگی همراه مادران و اعضای خانواده‌های کشته‌شدگان سیاسی و مدنی چهار دهه اخیر، پنجم دی‌ماه را "روز ادای احترام به کشته‌شدگان اعتراضات آبان" نامید و سرکوب اعتراض‌های اخیر ایران را "جنایت علیه بشریت" خواند.




Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید