مادر مصطفی کریم بیگی در دهمین سالگرد کشته شدن پسرش: امسال آبان ماه ۱۵۰۰ تکه شدن قلب هایمان...

پیک ایران

شنبه هفتم دی ۱۳۹۸ 
امروز دهمین سالگرد کشته شدن مصطفی کریم بیگی، از کشته شدگان اعتراضات عاشورای سال ۸۸ است و به این مناسبت گروهی بر مزار او گرد آمدند.

شهناز اکملی، مادر مصطفی در این مراسم گفت که قصد داشته که مراسم بزرگی برای دهمین سال کشته شدن پسرش برگزار کند اما به دلیل اتفاقات غم انگیز آبان ماه و داغدار شدن هزار و پانصد خانواده دیگر مهمان دعوت نکرده است.

او در این مراسم این متن را خواند: "امسال عددت به ده رسيد ، ده سال است جاودانه‌ای و ده سال است كه دلتنگم، خرداد و تير و دی ماه از قلب پاره پاره ی مادران گذشت و امسال آبان ماه هزار و پانصد تكه شد قلب هايمان. راستی كه چه زياد است هزار پانصد وقتي پای " جان" درميان باشد، هزار و پانصد جان عاشق، هزار و پانصد آرزو، هزار و پانصد مادر و قلب پاره پاره‌يشان، كاش مي‌شد به آنها بگويم مرهمي نيست بر اين درد ، زمان هم كوتاهی مي‌كند و فقط دلتنگی مي آورد. امسال دهمين سال است كه پيشانی ات را با گلوله شكافتند و من با چشم خودم خون سرخت را كه از كنار چشمان سياهت گذشته بود ديدم و فهميدم گاهي مي‌توان در ثانيه هزار بار مرد بی انكه جانی از بدن به در آيد و مصطفای عزيزم اين سال‌ها گاهی هزاران بار مردم...."

مصطفی کریم بیگی ۲۶ ساله یکی از کشته شدگان عاشورای سال ۸۸ بود و به گزارش کمپین حقوق بشر ایران ماموران امنیتی در آن سال اجازه دفن او در تهران و شهر محل زندگی‌اش را ندادند و خانواده اش به اجبار او را در سکوت در روستایی در اطراف تهران به خاک سپردند.
خانم اکملی در این سال ها همچنان به اعتراض به مرگ فرزندش ادامه داده است و به تازگی به اتهام "تبلیغ علیه نظام" به یک سال زندان محکوم شده است.




Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید