احراز هویت تعدادی از شهروندان بازداشت شده در جریان اعتراضات آبان

خبرگزاری هرانا

     2019/11/29
از روز جمعه ۲۴ آبان ماه در واکنش به افزایش قیمت بنزین، تجمعات اعتراضی در بسیاری از نقاط کشور برگزار شد. در جریان این اعتراضات شمار زیادی از شهروندان در شهرهای مختلف کشور بازداشت شدند. هویت تعدادی از این شهروندان که در شهرهای یاسوج، بهبهان، تبریز، ارومیه، زنجان، میاندوآب و مِشگین شهر بازداشت شده‌اند احراز شده است.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، هویت تعداد دیگری از شهروندان بازداشت شده در جریان اعتراضات سرای آبان ماه ۹۸ احراز شده است.

اسامی این افراد عبارت است از:

۱.بابک حسینی مقدم، بازداشت شده در تبریز. ۲. شاهین برزگر، بازداشت شده در تبریز ۳. سالار طاهری افشار، بازداشت شده در ارومیه (آزاد شده در تاریخ ۷ آذرماه) ۴. غفار رضائیان بازداشت شده در زنجان ۵. محمد غفاری بازداشت شده در زنجان ۶. اکبر رمضانی بازداشت شده در زنجان ۷. مجید فخری بازداشت شده در زنجان ۸. علیرضا محرمی بازداشت شده در زنجان ۹. حمید دوستی بازداشت شده در زنجان ۱۰. بهرام جعفری بازداشت شده در زنجان ۱۱. داوود شیری بازداشت شده در تبریز ۱۲. ایوب شیری بازداشت شده در تبریز ۱۳. روزبه پیری بازداشت شده در تبریز ۱۴. یاشار پیری بازداشت شده در تبریز ۱۵. فراز نوروزی بازداشت شده در تبریز ۱۶. محمد محمودی بازداشت شده در تبریز ۱۷. اکبر مهاجری بازداشت شده در تبریز ۱۸. حجت مختارزاده بازداشت شده در تبریز ۱۹. سجاد صدقی بازداشت شده در تبریز (موقتا آزاد شده است) ۲۰. اکبر راسخی بازداشت شده در تبریز ۲۱. توحید خادمی بازداشت شده در میاندوآب ۲۲. احمد عابدی بازداشت شده در میاندوآب ۲۳. میثم جولانی بازداشت شده در اردبیل ۲۴. مهرداد شیخی بازداشت شده در اردبیل ۲۵. آرش جوانشیر بازداشت شده در اردبیل ۲۶. سیامک صیفی (سیفی) بازداشت شده در مِشگین شهر (آزاد شده در تاریخ ۶ آذرماه از زندان اردبیل) ۲۷. علی عزیزی بازداشت شده در ارومیه (موقتا آزاد شده است) ۲۸. قدرت الله یوسفی بازداشت شده در تبریز ۲۹. امیر طاهر فعال بازداشت شده در تبریز ۳۰. کامبیز کوردشی ۳۱. هاشم زارع  ۳۲. حسن سرداری ۳۳.داریوش شقاقی ۳۴. عمران مسلمان زاده بازداشت شده در یاسوج ۳۵. مسلم چرزیانی بازداشت شده در بهبهان ۳۶. حسن زیارتی بازداشت شده در بهبهان ۳۷. فرهاد انصاری بازداشت شده در بهبهان ۳۸. هاشم دشتی نیا بازداشت شده در بهبهان.

از میان این افراد عمران مسلمان زاده فارغ‌التحصیل رشته کشاورزی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه یاسوج روز یکشنبه ۳ آذرماه توسط نیروهای امنیتی در شهر یاسوج بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است. به گفته یک منبع مطلع، بازداشت آقای مسلمان زاده همراه با ضرب و شتم و توهین صورت گرفته است.

حسن زیارتی، شهروند ساکن بهبهان نیز عضو گروه رفتگران طبیعت بهبهان است.
فرهاد انصاری، شهروند بازداشت شده در بهبهان برادر فرزاد انصاری از معترضان کشته شده در بهبهان و هاشم دشتی نیا نیز، پسر عموی مهرداد و محمود دشتی نیا، دو برادر معترض کشته شده در اعتراضات بهبهان است.
همچنین دو تن از این افراد به نام‌های قدرت الله یوسفی، ۶۵ساله و امیر طاهر فعال، ۴٢ ساله هر دو اهل تبریز روز چهارشنبه ۶ آذرماه ۱۳۹۸ با پایان مراحل بازجویی به زندان تبریز منتقل شدند.
قدرت الله یوسفی و امیر طاهر فعال روز دوشنبه ۲۷ آبان ماه ۹۸ در جریان اعتراضات سراسری آبان ماه در واکنش به افزایش قیمت بنزین، توسط پلیس فتا تبریز بازداشت و فردای آن روز آزاد شده بودند. این شهروندان روز سه‌شنبه ۲۸ آبان‌ماه در حالی که ساعاتی از آزادی آنها گذشته بود، این بار توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد در تبریز منتقل شدند.
به گفته یک منبع نزدیک به خانواده این شهروندان، قدرت الله یوسفی و امیرطاهر فعال طی این مدت دو بار با خانواده خود تماس داشته و عصر روز چهارشنبه ۶ آذرماه با پایان مراحل بازجویی و با دستور به دستور قاضی شعبه ۱۶ دادسرای عمومی و انقلاب تبریز از بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز به زندان این شهر منتقل شدند.

از روز جمعه ۲۴ آبان ماه در واکنش به افزایش قیمت بنزین، تجمعات اعتراضی در بسیاری از نقاط کشور برگزار شد. به گفته قاسم میرزایی نیکو، نماینده دماوند در مجلس، این اعتراضات در بیش از ۵۰۰ نقطه کشور رخ داده و بیش از ۱۳۰ نفر طی آن کشته شده‌اند.

سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز روز دوشنبه ۴ آذرماه، آمار بازداشتی های اعتراضات اخیر را حدود ۷ هزار نفر اعلام کرد.

هرانا در رابطه با این اعتراضات گزارش جمع بندی اولیه منتشر کرده است که می‌توانید در این لینک مطالعه کنید.

Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید