اسماعیل بخشی آزاد شد

اخبارروز

اسماعیل بخشی آزاد شد
اسماعیل بخشی در میان داوود رضوی و حسن سعیدی دو تن از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد
امروز (چهارشنبه)، اسماعیل بخشی، یکی از نمایندگان و از سخنگویان کارگران هفت تپه با سپردن وثیقه به طور موقت از زندان آزاد شد.

برای آزادی اسماعیل بخشی وثیقه ی سنگین هفتصد و پنجاه میلیون تومانی تعیین شده بود. سایر متهمان پرونده ی مشهور به هفت تپه روز شنبه همراه با تعدادی از دستگیرشدگان روز جهانی کارگر در تهران، آزاد شدند. انتظار می رود عسل محمدی دیگر متهم پرونده ی هفت تپه نیز آزاد شود.

اسماعیل بخشی از اعضای هیئت مؤسس سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه، در سال ۱۳۹۷ نماینده کارگران این شرکت شد. با گسترش تجمعات اعتراضی و صنفی مربوط به درخواست حقوق معوقه کارگران در هفت تپه، او بیش از پیش به یکی از شخصیت های برجسته ی جنبش کارگری در ایران تبدیل شد و در سخنرانی های خود علیه خصوصی سازی و به حمایت از شوراهای کارگری، موضوعات راهگشایی را در جنبش طبقاتی کارگران ایران مطرح کرد.
اسماعیل بخشی روز یکشنبه ۲۷ آبان سال ۹۷ همزمان با چهاردهمین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت‌تپه، به‌همراه مسلم آرمند، فعال کارگری دیگر این مجتمع و سپیده قلیان، بازداشت شد.
او در زندان مورد آزار و شکنجه قرار گرفت، و بعد از آزادی از زندان در نامه هایی افشاگرانه این شکنجه ها را فاش کرد. این نامه ها تاثیر گسترده ای در فضای سیاسی ایران ایجاد کرد. حکومت با پخش نمایش «طراحی سوخته» کوشید اثرات این افشاگری ها را خنثی کند، اما کارگران و سایر مردم ایران یک پارچه این نمایش رسوا را محکوم کردند.
اسماعیل بخشی روز اول بهمن ماه سال گذشته مجددا بازداشت شد. کانال تلگرامی سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه اعلام کرد که تعداد زیادی نیروی مسلح همراه با چهار ماشین پاترول به به خانه ی اسماعیل بخشی یورش بردند و او را دستگیر کردند. اسماعیل بخشی در بازداشت دوباره مورد شکنجه و آزار قرار گرفت. در یک دادگاه ناعادلانه او همراه با دیگر متهمان هفت تپه محاکمه و به چهارده سال زندان محکوم شد. این حکم باید به دادگاه تجدیدنظر برود.
از زمان دستگیری اسماعیل بخشی، خواست آزادی او یکی از مطالبات اصلی کارگران اعتصابی نیشکر هفت تپه و نیز فعالین و حرکات کارگری در ایران بوده است. سندیکاها و تشکل های بین المللی کارگری نیز بارها از مقامات ایران خواستار آزادی او شدند. در روزهای گذشته و به دنبال آزادی شش تن از حامیان جنبش کارکری، فشارهای زیادی از سوی کارگران هفت تپه و دیگر فعالان جنبش کارگری و مدافعان حقوق بشر برای آزادی اسماعیل بخشی به مقامات حکومت و دستگاه قضایی وارد شد. از این رو کارگران ایران به حق آزادی هر چند موقت اسماعیل بخشی از زندان را یک موفقیت برای خود می دانند.
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید