گزارشی از آخرین وضعیت فرنگیس مظلوم در زندان اوین

خبرگزاری هرانا
فرنگیس مظلوم، مادر سهیل عربی، زندانی عقیدتی زندان اوین علیرغم گذشت بیش از یک ماه از بازداشت، کماکان در سلول انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین و در بلاتکلیفی به سر می برد. فرنگیس مظلوم در تاریخ ۳۱ تیرماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است. علیرغم پیگیری های مکرر خانواده وی تاکنون پاسخ روشنی در ارتباط با وضعیت پرونده و دلایل بازداشت خانم مظلوم داده نشده است.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، علیرغم سپری شدن بیش از یک ماه از زمان بازداشت، فرنگیس مظلوم کماکان در سلول انفرادی بازداشتگاه اداره اطلاعات در زندان اوین به سر می برد.

 یک منبع نزدیک به خانواده خانم مظلوم به گزارشگر هرانا گفته است: “با اینکه خانواده خانم مظلوم بارها پیگیر وضعیت پرونده و دلایل بازداشت وی بوده اند، مسئولان زندان و دادسرای اوین هیچ پاسخی به این موضوع نداده اند. این در حالی است که پس از ملاقات خانم مظلوم با دخترش مشخص شد که خود نیز تاکنون تفهیم اتهام نشده است. از سوی دیگر درخواست خانم مظلوم برای دسترسی به وکیل تاکنون بی نتیجه بوده و خانواده وی کماکان پیگیر موضوع هستند”.

به گفته این منبع نزدیک، خانم مظلوم که پیشتر در اعتراض به بازداشت غیرقانونی و عدم تفهیم اتهام خود دست به اعتصاب غذا زده بود، پس از مدتی به اعتصاب غذای خود پایان داده است.
لازم به ذکر است ظهر روز دوشنبه ۳۱ تیرماه، یک مامور زن به همراه ۷ مامور مرد به منزل خواهر فرنگیس مظلوم مراجعه کرده و وی را بازداشت کردند.
فرنگیس مظلوم پس از بازداشت به بازداشتگاه اداره اطلاعات، موسوم به بند ۲۰۹ زندان منتقل شده و تحت بازجویی قرار گرفته است.
لازم به یادآوری است فرزند فرنگیس مظلوم، سهیل عربی از ۱۶ آبان ماه ۱۳۹۲ در بازداشت و زندان به سر می‌برد و تمام این مدت از مرخصی محروم بوده است. وی پس از بازداشت مادرش از زندان تهران بزرگ به بند عمومی زندان اوین منتقل شده است.
سهیل عربی همزمان با اینکه پس از تغییرات بسیار در روند دادرسی و احکام صادره در حال تحمل دوران محکومیت ۷ سال و شش ماهه خود در زندان تهران بزرگ بود، از بابت پرونده ای جدید که در زندان علیه وی مفتوح شده بود در تاریخ ۳۱ شهریور ۹۷ توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به اتهامات “فعالیت تبلیغی علیه نظام” و “تشویش اذهان عمومی” به ۳ سال حبس، ۳ سال تبعید و جزای نقدی دیگر محکوم شد.A
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید