انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه: دربرابر عواملی که پدیده های طبیعی را به فاجعه تبدیل می کنند نباید سکوت کرد


برگرفته از سایت اخبار روز 
پنج‌شنبه  ۱۵ فروردين ۱٣۹٨ -  ۴ آوريل ۲۰۱۹


انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه: در برابر عواملی که پدیده های طبیعی را به فاجعه تبدیل می کنند و به دنبال آن جنایت می آفرینند، نباید سکوت کرد.

بیش از دو هفته است که اکثر شهرها و روستاها درگیر سیل هستند. در این مدت صدها هزار انسان که با امید به بهبودی شرایط غیر قابل تحمل ناشی از فقر، بیکاری، گرانی و تعرضات هر روزه به حقوق سیاسی و اجتماعی در سال جدید، تازه پا به بهار ۹٨ گذاشته بودند، متحمل آسیب های جبران ناپذیری شدند. عده فراوانی که هنوز آمار دقیقی از آنها در دست نیست و شاید هرگز مشخص نگردد، جانشان را از دست دادند. بسیاری مجروح و بقیه نیز اندک سرمایه های زندگیشان از دست دادند و خانه هایشان بر سرشان ویران گردید و هنوز هم انسان های خیلی زیادی از زن و مرد و کودک و سالخورده تشنه و گرسنه در سرما، در محاصره سیل گیر افتاده اند و یا به کوه ها پناه برده اند. در این مدت ارگان های دولتی و حکومتی اقدامات موثری برای نجات محاصره شدگان در سیل یا ساماندهی و رسیدگی به نیازمندی های نجات یافتگان انجام نداده اند. حضورهای کوتاه مدت مقامات و مسولان حکومتی در مناطق سیل زده بیشتر، مسابقه ای برای اجرای نمایش های مشمئز کننده عکس گرفتن در آب های فروکش کرده ای بوده که قبلا هست و نیست مردم را با خود برده بود و فریبکارانه هر یک تلاش کردند تا بیشتر در آب فرو روند و وانمود کنند که بیشتر از رقیب، با مردم هستند.
عوامل تبدیل کننده پدیده های طبیعی در ایران به رخداد های فاجعه بار که جان و مال انسانها را نابود می کنند، چپاولگران و غارتگرانی هستند که ضمن چنگ انداختن به طبیعت و ویران ساختن محیط زیست به منظور حصول سرمایه و ثروت های افسانه ای، حاضر نیستند برای تامین امنیت جان و مال ده ها میلیون انسان در برابر پدیده های طبیعی هیچ هزینه ای بکنند.
برای دستگاه ها، قانون گذاران و مجریانی که بودجه مقابله با بحران های طبیعی و حفظ محیظ زیست را قطع می کنند و به ستاد امر به معروف و مبارزه با بی حجابی و سرکوب زنان اختصاص می دهند، طبیعی است که نسبت به جان انسان ها لاقید و نظاره گر باشند و مسولیت را بر گردن زمین و آسمان و ابر بیاندازند.
اما موضوع رابطه تبدیل شدن سیل، زلزله، رعد و برق و غیره به فجایع با دستگاه های دولتی و حکومتی به اینجا ختم نمی شود و به مردمی که با چنگ و دندان با ابتدایی ترین امکانات شخصی اقدام به ایجاد سیل بند برای جلوگیری از ورود سیل به منازل و مزارعشان کرده اند، حمله می برند، اقدام به خونریزی می کنند و سد بندهایشان را منفجر می کنند تا هر آنچه این مردم محروم دارند را به دست سیل بسپارند.
حمله شب چهاردهم فروردین نیروهای سپاه به مردم روستاهای اطراف سوسنگرد که منجر به زخمی شدن ۴ نفر و کشته شدن یک نفر شد و منفجر نمودن سیل بندهای مردم، نمونه ای از یک جنایت رسمی و قانونی علیه مردم گرفتار در سیل است که باید مورد اعتراض شدید توده ای قرار گیرد و خواهان معرفی، محاکمه و مجازات آمرین و عاملین این جنایت و پرداخت کلیه خسارات به مردم روستاهای تابع سوسنگرد و همه مردم سیل زده در شهرها و روستاهای دیگر و تامین فوری مسکن و نیازمندیهای زندگی آنها شد.

انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه
۱۵/۱/۱٣۹٨
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید