پدر و مادر سپیده قلیان مقابل دادسرای شوش تحصن کردند


برگرفته از سایت اخبار روز
پنج‌شنبه  ۱ فروردين ۱٣۹٨ -  ۲۱ مارس ۲۰۱۹


پدر و مادر «سپیده قلیان»، فعال مدنی محبوس در زندان سپیدار اهواز از ساعات اولیه‌ صبح امروز، مقابل دادسرای شوش تحصن کردند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، در اولین روز از ماه فروردین ۹۸، پدر و مادر سپیده قلیان، فعال مدنی ساکن اهواز که از ۳۰ دی‌ماه ۱۳۹۷، در بازداشت به‌سر می‌برد، مقابل دادسرای شهر شوش تحصن کردند.
خانواده خانم قلیان، کماکان پیگیر وضعیت دخترشان هستند و گفته‌اند “مادامی که پاسخی قانع کننده نگیرند به تحصن خود ادامه خواهند داد.”
از سوی دیگر فرزانه زیلابی، وکیل دادگستری در خصوص آخرین وضعیت اسماعیل بخشی و سپیده قلیان دو فعال کارگری در بازداشت، گفته‌است: «یکم فروردین قرار بازداشت موقت اسماعیل بخشی و سپیده قلیان به پایان می‌رسد».
کانال سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه روز جمعه ۲۹ اسفند ۹۶ به نقل از خانم زیلابی خبر داده: «وکلای پرونده و خانواده بازداشتی‌ها به امید آزادی، به دادگستری اهواز و شوش، دیوان عالی کشور و دادسرای اوین مراجعه کرده‌اند اما مراجع قضایی ذیربط اعلام نموده‌اند با وجود ارسال پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شوش، پرونده نه به دادسرای عمومی و انقلاب تهران واصل شده و نه تعیین شعبه شده و نه به دادسرای عمومی وانقلاب شهرستان شوش نیابت داده شده است».
خانم زیلابی گفته‌است: «نگهداری آقای بخشی موکلش، ولو به مدت چند دقیقه پس از اتمام قرار بازداشت، بدون تعیین تکلیف، بازداشت غیر قانونی محسوب می‌شود».

Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید