سندیکای شرکت واحد: سیل و بی کفایتی حاکمان؛ سبزی بهار و شادی نوروز را به سیاهی و عزا تبدیل کرد


برگرفته از سایت اخبار روز
شنبه  ۱۰ فروردين ۱٣۹٨ -  ٣۰ مارس ۲۰۱۹

مردم بخصوص کارگران و مزد بگیران سال ۹۷ را که مملو از فقر و بیکاری بود با تمام مشکلات و سختی هاپشت سر گذاشتند به امید فردایی بهتر.
بهار آمد با نوروزش با طراوت و تجدید حیاتش تا مرهمی باشد برای مردمان، شاید حداقل چند روزی گرانی و تورم، بیکاری، اقتصاد فلج و ورشکسته کشور، این محصول حاکمان بی لیاقت را حس نکنند که متاسفانه در اکثر نقاط کشور مردم با سیل ویرانگر روبرو شدند.
بارانی که باید منشا طراوت و آبادانی شود و زمینه ساز شادی و نشاط مردم گردد با سومدیریت دولتمردان دریک کلمه خیانت ایشان باعث غم و عزای مردم ونابودی شهرها و روستاها شد.
سیلاب اخیر از استان های شمالی مازندران و گلستان تا استان های غربی کرمانشاه و کردستان، استان های جنوبی و جنوب غربی فارس و خوزستان و بوشهر جملگی به واسطه اشتباهات مسولین شهری و کشوری تشدید شد، از خط راه آهن گرگان گرفته که بدون آب راه و گذرگاه سیلاب ساخته شده تا پر کردن مسیل رودخانه در دروازه قرآن شیراز و تبدیل آن به اتوبان؛ و هزاران اشتباه مهلک دیگر. گویی که آقایان گمان کرده اند خشک سالی کشور دایمی خواهد بود و دیگر ایران با تر سالی و بارش زیاد مواجه نخواهد شد.
محیط زیست کشور نیز همچون دیگر سیاست های غلط و حسین قلی خانی این حاکمان در امان نماند با سد سازی های غیراصولی، غیرعلمی با برداشت بی رویه آب های زیر زمینی باعث خشک شدن و ازبین رفتن دریاچه هاوتالابها شدند با برداشت بی رویه از جنگل های دامنه کوه های البرزو زاگرس، همچنین با فروش خاک به همسایگان جنوبی زمینه فرسایش مراتع ، جنگل ها و دشت ها را فراهم کردند تا جایی که مراتع و جنگل ها ، کوه ها و دشت ها به مرز نابودی رسیده اند و با هر بارشی باید منتظر خبری ناگوار از گوشه ای از کشور باشیم.
متأسفانه سیل و ویرانی با مرگ دردناک ده ها هموطن و خسارت مالی بسیار زیاد برای ایشان همراه شد. این تراژدی با عدم امداد رسانی به موقع و همچنین ارسال اخباری از مسافرت و تفریح خارج از کشور مسولین شهری، استانی و کشوری غم انگیز تر شد گویی که نمک بر زخم پاشیده شده باشد.

کارشناسان باتجربه محیط زیست که بارها نسبت به سیاست های غلط حکومت در بخش محیط زیست اعم از کوه ها، جنگل ها، دشت ها و در برداشت آب ازسفرهای آبی زیر زمینی و همچنین عواقب سد سازی بیش ازحد انتقاد داشته اند دریکی دوسال اخیر با برچسب هابی نظیر جاسوسی،یا در زندان می باشند یا با مرگ های مشکوک مانند سقوط هواپیما در کوه دنا یا با عناوینی همچون خودکشی در زندان حذف شده اند.

جبران خسارت وارده از بلایای طبیعی نظیر سیل، زلزله و جنگ برعهده دولتها وازوظایف حکومت می باشد .متاسفانه حاکمان ایران با کمال وقاحت همواره مانند شوهای تبلیغاتی بعداز چندین روز از بروز حوادث و بلایای طبیعی در شبکه های تلویزیونی ظاهر شده و وعده بازسازی و جبران خسارات وارده را به مردم مصیبت زده می دهند آنهم در قالب مبالغی اندک بعنوان وام؛ که این توهینی به شعور ملت وظلم مضاعف به کسانی است که دچار سیل یا زلزله وامثالهم شده اند که بعضاً علاوه بر از دست دادن عزیزان خود تمام سرمایه یا بخشی از آن را ازدست داده اند.
براستی ثروت وسرمایه کشور در کجا هزینه می شود که مردمان ایران از آن بی بهره اند آیا حق زلزله زدگان ورزقان آذربایجان و شهرهای کرمانشاه این است که بعد از چندسال از حادثه در چادر و کانکس زندگی کنند. همچنین مردم بعد از چند دهه هنوز آثار جنگ خانمان‌سوز را در شهرهای مناطق جنگی به وضوح حس کنند گویی که ایران تحت حاکمیت ایشان نیست و فقط آقایان حاکم سرمایه و ثروت کشور هستند و هیچ مسولیتی در قبال مردم و ایران ندارند.

سندیکای اتوبوسرانی تهران و حومه مراتب همدردی خود را با هموطنانی که گرفتار سیلاب شدند اعلام داشته و به کسانی که عزیزانی را در سیل ویرانگر از دست داده اند تسلیت عرض می نماید.
سندیکای واحد امیدوار است که دولتمردان به وظایف خود عمل کرده و با بازسازی و جبران خسارات سیل اخیر، مرهمی برزخم این عزیزان باشد.

Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید