ابراهیم رئیسی، از عاملان کشتار زندانیان سیاسی دهه شصت رئیس قوه قضائیه شد


برگرفته از سایت اخبار روز
يکشنبه  ۱۲ اسفند ۱٣۹۷ -  ٣ مارس ۲۰۱۹


انتصاب ابراهیم رئیسی به ریاست قوه قضائیه از زمانی که وی وارد رقابت انتخاباتی با حسن روحانی برای نشستن بر کرسی ریاست جمهوری شد، مطرح بود. حالا به جای رعایت تشریفات جاری و صدور حکم از طرف خامنه ای، محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری هفتگی خود ریاست ابراهیم رئیسی بر دستگاه قضایی را تائید کرد.

ابراهیم رئیسی، از عاملان کشتار زندانیان سیاسی دهه شصت است. او هنگامی که ۲۸ سال سن داشت در اعدام گسترده مخالفان سیاسی جمهوری اسلامی ایران در دهه ۶۰ نقشی مستقیم داشت و به عنوان معاون وقت دادستان عضو کمیته تصمیم‌گیری اعدام‌های این دهه بویژه سال ۱۳۶۷ بود. در جریان اعدام‌های ۶۷، بین سه تا نزدیک به پنج هزار نفر از زندانیان عقیدتی و سیاسی اعدام و در گورهای دسته‌جمعی به خاک سپرده شدند. موسوی تبریزی دادستان کل انقلاب اسلامی در دوران زمامداری خمینی تأیید کرده که ابراهیم رئیسی در صدور حکم اعدام زندانیان عقیدتی – سیاسی در تابستان دست داشته است. موسوی تبریزی گفته است: «این مسلم است که آقای رییسی جزو آن دسته افرادی بودند که حکم درباره زندانی‌های سال ۶۷ به او ابلاغ شده بود. رییسی بعد از آقای لاجوردی جانشین دادستان انقلاب تهران بود و این موضوع را از خود آقای رییسی باید بپرسید.»

در ارتباط با انتصاب وی به ریاست قوه قضائیه، غلامحسین محسنی اژه‌ای یکشنبه ۱۲ اسفند در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا پس از تغییر رییس قوه قضائیه در این دستگاه باقی می‌ماند، گفت که « حتماً در دوره بعدی ریاست قوه قضائیه هم به رئیس جدید آقای رئیسی و قوه قضائیه کمک خواهم کرد».

رئیسی در مقام جدید جایگزین صادق آملی لاریجانی می شود که پس از مرگ محمود هاشمی شاهرودی به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب شد.
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید