شیوا گنجی؛ “مورد بدترین توهین‌ها و تحت شدیدترین فشارهای روحی قرار گرفتم”

برگرفته از سایت پیک ایران

بيست و يکم دی ۱۳۹۷ برابر با يازدهم ژانويه ۲۰۱۹

شیوا گنجی، فعال حقوق زنان، در یادداشتی از توهین‌ها و فشارهایی که توسط بازجویان در حین بازجویی بر او اعمال می‌شد، نوشته و به کمپین “من هم شکنجه شدم”، پیوست.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، پس از انتشار خبر شکنجه اسماعیل بخشی در شبکه‌های اجتماعی، شمار زیادی از فعالان مدنی و رسانه‌های حقوق بشری، این حرکت او را “تحسین برانگیز” خوانده و برخی زندانیان سیاسی یا خانواده‌هایشان با نوشتن یادداشت‌هایی با عنوان “من هم شکنجه شدم”، از اعمال شکنجه‌هایی که در زمان بازجویی به آن‌ها و نزدیکانشان شده‌، خبر داده‌اند.

شیوا گنجی، فعال حقوق زنان و روزنامه‌نگار هم در یادداشتی، از فشارهای روانی و توهین‌هایی که در زمان بازداشتش به او شده، خبر داد. او نوشته‌است: «اسفند ۱۳۹۱ و فروردین ۱۳۹۲ سه بار توسط مامور نگهبانی اداره اطلاعات سنندج مورد بازدید بدنی قرار گرفتم، بارها توسط بازجویم مورد بدترین توهین‌ها قرار گرفتم، کتک خوردم و تحت شدیدترین فشارهای روحی بودم، بارها تهدید به تجاوز و شکنجه شدم».

خانم گنجی، در ادامه این مطلب می‌گوید: «هنوز هم بعد از ۶ سال زنگ تلفن برایم عذاب‌آور و یادآوری دوران بازجویی‌ام کابوسی بی‌پایان است، با بی‌شرمانه‌ترین پیشنهادها از طرف بازجویم که شخصی به نام علی‌زاده بود روبرو شدم. او در دوران بازجویی، بارها و بارها تن و بدن من را لمس کرد، اگر این‌ها شکنجه نیست، پس چیست؟»

شیوا گنجی در انتها اشاره می‌کند؛ “جرم من تنها روزنامه‌نگاری بود، جرم من دفاع از زنان سرزمین بود.”
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید