مصاحبه منتشر نشده کانال صنفی معلمان با محمد حبیبی

  برگرفته از سایت اخبار روز

سه‌شنبه  ۱٨ دی ۱٣۹۷ -  ٨ ژانويه ۲۰۱۹


توضیح کانال صنفی معلمان : این گفتگو در خردادماه ۱٣۹۷ موقعی که محمدحبیبی در زندان تهران بزرگ بود انجام شده است و بنابر دلایلی از جمله درخواست پیگیری ضرب و شتم از طریق مراجع مسئول، تاکنون منتشر نشده است اما با توجه به اینکه در یک روند دادرسی ناعادلانه اصلا توجهی به خواسته های این معلم زندانی نشده است و این روزها بعد از افشاگری اسماعیل بخشی در مورد شکنجه اش، دیوار حاشا و تکذیب شکنجه و توهین و ضرب و شتم توسط مسئولان بلند است این گفتگو را برای آگاهی افکار عمومی منتشر می کنیم

۱_ آقای حبیبی پیش از هر چیزی بگویید که چرا در تجمع ۲۰ اردیبهشت شرکت کردید؟

حبیبی: همانطور که همه می دانند من بار اول ۱۲ اسفند ۹۶ همراه با ضرب و شتم توسط اطلاعات سپاه بازداشت شدم و در تاریخ ۲۷ فرودین ۹۷ با قرار وثیقه بصورت موقت آزاد شدم در مدت آزادی موقت به سر کار برگشتم و فعالیت خاصی نداشتم در روز تجمع ۲۰ اردیبهشت من همراه همسرم که ایشان نیز معلم هستند صرفا به عنوان یک معلم و ناظر شرکت کردم. در جریان برنامه ریزی تجمع نبودم و اصلا نقشی در سازماندهی نداشتم و در یک برنامه قانونی و مسالمت آمیز شرکت کردم و اصلا تصور نمی کردم به آن صورت خشن به تجمع حمله شود و معلمان را مورد ضرب و شتم قرار دهند و مرا بر روی زمین بکشند و به آن صورت که دید و شنیدید با تن زخمی دستگیرم کنند.

۲_ لطفا اگر امکان دارد کمی دقیق تر نحوه بازداشت خود را توضیح دهید.

حبیبی : همانطور که جمعیت حاضر در تجمع شاهد بودند من روز تجمع در کناری ایستاده بودم و با همکارانی که به من لطف داشتند سرگرم احوال پرسی و گفتگو بودم. نه پلاکاردی دستم بود و نه شعاری می دادم تا اینکه از یک زمانی متوجه شدم نیروی های امنیتی لباس شخصی و پلیس امنیت جمعیت را دوره کرده و به ناگهان به تجمع حمله کردند در همین حین چند نفر به قصد دستگیری به سمت من یورش آوردند و یکی از آنها بدون مقدمه و در عین ناباوری یقه کت مرا گرفت و قصد داشت مرا از جمع جدا کند که با اعتراض و مقاومت من روبرو شد در همین حال همکارانم متوجه شده و مانع دستگیری من شدند و برای محافظت از من مرا دوره کردند تا با هم از محل تجمع خارج شویم. با اینکه برنامه رو به اتمام بود اما نیروهای لباس شخصی مدام به سمت اینجانب و چند نفر یورش آوردند.

همسرم و چند نفر دور من حلقه زده بودند و دوستان اطراف من مدام به آنها می گفتند ما قصد ترک محل را داریم اما آنها همچنان تلاش می کردند مرا از جمع معلمان جدا و دستگیر نمایند ما داشتیم محل را بصورت جمعی ترک می کردیم که چند نفر از نیروهای امنیتی بصورت جمعی به ما حمله کردند و در حالی که افراد پیش رو را با مشت و لگد می زدند و پیر و جوان برایشان فرقی نداشت با مشت و لگد به جان من افتادند یکی از آنها یقه کتم را گرفت و شروع به کشیدن من نمود و مرا که روی زمین افتاده بودم کشان کشان روی آسفالت کشید تا سوار ماشین کند در طول مسیر هم مدام چند نفر با مشت و لگد مرا می زدند.

٣_ شما در اثر این برخورد چه آسیب هایی دیدید؟

حبیبی : در اثر اعمال این خشونت بخش هایی از پوست تنم که با زمین تماس داشت کنده شد.کوفتگی و خونمردگی شدید در ناحیه کمر و کشاله ران ، درد شدید در ناحیه پهلو ، درد و کوفتگی شدید در ناحیه قفسه سینه ، تپش شدید قلب تا مدتها پس از ضرب و شتم از اثرات این ضرب و شتم هست که با مرور زمان بخشی از آنها التیام یافته است اما هنوز پهلویم درد می کند و تپش قلب دارم

۴_بعد از اینکه شما را دستگیر کردند کجا منتقل نمودند؟ آیا در این فاصله باز مورد آزار و اذیت قرار گرفتید؟

حبیبی : در فاصله دستگیری تا سوار ماشین شدن، توسط ماموران ضرب و شتم شدم موقعی هم که مرا سوار ماشین کردند به سر و صورتم چند ضربه زدند. بعد مرا سوار ماشین کردند و از محدوده بهارستان خارج نمودند از اینجا به بعد من مورد ضرب و شتم واقع نشدم و به بازداشتگاه یک الف سپاه منتقل شدم.

۵_ بعد از انتقال به سلول انفرادی سپاه آیا مورد ضرب و شتم قرار گرفتید برخورد آنها با شما چطور بود؟

حبیبی : من در حالی که لباس هایم پاره شده بود و فقط یک لنگه کفش به پا داشتم به بازداشتگاه یک الف سپاه منتقل شدم. در آنجا با چشم بند بودم ولی در ابتدا از قسمت های مختلف بدن من عکس گرفتند آنها می گفتند این ضرب و شتم به ما ربطی ندارد و فقط لباس بازداشتگاه به من دادند عملا در بدن من جای سالم نمانده بود آنجا شکنجه فیزیکی نشدم اما نگهداری من در سلول انفرادی با آن بدن زخمی بدون مراقبت پزشکی خودش مصداق بارز شکنجه است. وقتی روز بعد برای تفهیم اتهام به دادسرای اوین منتقل شدم هنوز آثار ضرب و جرح در بدنم بود و به این وضعیت اعتراض کردم ولی نه اطلاعات سپاه و نه دادسرا به شکایت من توجهی نکرد. من هنوز از ناحیه قفسه سینه دچار مشکل هستم

۶_ شما تا کی در بازداشتگاه یک الف بودید و چگونه به زندان تهران بزرگ منتقل شدید؟

حبیبی : روز ۲۵ اردیبهشت من با همان لباس پاره که به سختی شلوارم را نگه داشته بودم به طوری که لباس زیرم پیدا بود و با یک لنگه کفش به دادسرای اوین منتقل شدم هنوز زخم هایم تازه بود و آثار کوفتگی وجود داشت. این وضعیت توجه مراجعان را به خود جلب کرده بود رییس دادسرای اوین که این وضعیت را دید گفت به من یک جفت دمپایی دادند و تکه نخ که شلوارم را ببندم و مرا با همان وضعیت بد به زندان تهران بزرگ انتقال دادند.

۷_شما را چرا به زندان تهران بزرگ منتقل نمودند؟

حبیبی : انتقال من به زندان تهران بزرگ که خود یکی دیگر از مصادیق شکنجه است ، به خواست و عناد بازجویان پرونده صورت گرفت. آنها می دانستند که وضعیت این زندان چقدر وخیم است و اگر مرا به این زندان منتقل کنند وضعیتم بهبود نخواهد یافت بخاطر همین به قصد آزار و اذیت من و خانواده ام این انتقال صورت گرفت. الان هم خودم و خانواده ام درخواست رسیدگی به این وضعیت کرده ایم اما متاسفانه کسی مسئولیت قبول نمی کند اما من حقوق خود را پیگیری خواهم نمود.

به امید آزادی شما و تمام زندانیان صنفی سیاسی و مدنی

٨ ژانویه ۲۰۱۹
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید