بیانیه اتحادیه آزاد کارگران ایران پیرامون دستگیری جعفر عظیم‌زاده و پروین محمدی


۱۰ بهمن ۱۳۹۷
برگرفته از سایت تریبون زمانه

جعفر عظیم‌زاده و پروین محمدی چهره‌های سرشناس جنبش کارگری ایران سال های طولانی در دفاع از حقوق و منافع کارگران ایران در برابر تهاجمات و دست درازی های کارفرمایان و همه دم و دستگاه‌های حاکمیت و مدافعان کارفرمایان و چپاولگران دسترنج‌های کارگران فعالیت کرده‌اند و بارها توسط دستگاه‌های قضایی، امنیتی و انتظامی بازداشت و زیر فشار‌های روحی و جسمی قرار گرفته‌اند.

جعفر عظیم‌زاده که قبلا به خاطر همین فعالیت‌ها به شش سال حبس محکوم شده بود، در اعتراض به امنیتی کردن فعالیت‌های کارگری و اجتماعی به همراه اسماعیل عبدی از رهبران جنبش معلمان، به دنبال صدور بیانیه مشترکشان در زندان دست به اعتصاب غذا زد و در نتیجه ۶۳ روز اعتصاب غذا، صدمات جسمی از قبیل دچار شدن به زخم معده و ناراحتی قلبی به او وارد آمد و با وجود تحت مداوا بودنش از زمانی‌که در نتیجه اعتراضات گسترده داخلی و بین‌المللی از زندان آزاد گردید همچنان از درد صدمات وارده در دوران زندان رنج می‌برد.
جعفر و پروین از پیگیرترین فعالین کارگری و حامیان و مدافعان اعتراضات کارگری بوده و در جریان اعتصابات و تظاهرات‌های خیابانی کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه و گروه ملی فولاد اهواز نقش بسزایی در انعکاس اخبار آنها و جلب حمایت‌های داخلی و بین‌المللی برای به ثمر رساندن مبارزاتشان ایفا نمودند.
کارگران، معلمان، دانشجویان، مزدبگیران محروم، کارگران اخراجی و بیکار و همه انسان‌های شریف و آزادیخواه!
دستگاه سرکوبگر مدافع کارفرمایان و دزدان و غارت‌گران به خاطر وحشت از گسترش بیش از پیش جنبش مطالباتی و اعتراضات کارگران در برابر چپاول هست و نیستتان، به خاطر وحشت از اعتصابات و اعتراضات وسیعی که به دلیل بحران‌های اقتصادی، ورشکسته شدن و تعطیلی کارخانه‌ها و مراکز کارگری بزرگ به عبث تنها راه نجات خود را در سرکوب شدید و بازداشت و زندانی کردن فعالین و رهبران جنبش‌های اعتراضی از جمله جنبش کارگری یافته‌اند و اکنون که فصل تعیین دستمزد فرا رسیده و اتحادیه آزاد کارگران و بخصوص جعفر عظیم‌زاده و پروین محمدی هر ساله در تجمعات و اقدامات اعتراضی به سطح نازل دستمزدها نقش بسزایی ایفا کرده‌اند نهادهای امنیتی با دستگیری ایشان قصد دارد تا مانع از اعتراضات ما کارگران برای مطالبه افزایش دستمزدها شود..
سرکوب هر اعتراض و بازداشت فعالین اگر با پاسخ درخور و قدرتمندتر از تاکنون مواجه نگردد، شرایط فلاکت‌بارتر و وحشتناک‌تری برای طبقه کارگر و اکثریت مردم رقم خواهند زد.
باید سرکوب هر اعتراض کارگری و اجتماعی و بازداشت هر فعال و رهبر این اعتراضات توسط دستگاه‌های سرکوبگر را با قدرت با براه انداختن اعتصابات، اعتراضات و تجمعات خیابانی پاسخ داد.
اتحادیه آزاد کارگران ایران همه تشکل‌ها، نهادها و سازمان‌های کارگری و مدافع حقوق انسانی در ایران و در خارج کشور را فرا می‌خواند تا به بازداشت جعفر عظیم‌زاده و پروین محمدی اعتراض کرده و خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط آنها شوند.
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید