استاندار خوزستان از آزادی بعضی از کارگران معترض فولاد خبر داد؛ تعداد زیادی همچنان در بازداشت

برگرفته از سایت خبرگزاری هرانا 
غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان ساعاتی پیش از آزادی تعدادی دیگر از کارگران بازداشت‌شده فولاد اهواز خبر داد. در تاریخ ۲۸ آذرماه نیز یازده تن دیگر از بازداشت‌شدگان با قرار کفالت آزاد شده بودند. پس از نیمه شب یکشنبه و طی چند روز پس از آن دست کم ۴۳ تن از کارگران این شرکت توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از ایلنا، غلامرضا شریعتی (استاندار خوزستان) در ارتباط با آزادی کارگران گروه ملی فولاد ایران به خبرنگار ایلنا گفت: “تا امروز عصر (اول دی ماه) بیش از ۲۰ کارگر فولاد اهواز آزاد شده‌اند”.
وی افزود: “یازده نفر از کارگران، پنج شنبه شب و تعدادی نیز امروز آزاد شدند که رویهم رفته بیش از ۲۰ کارگر بازداشتی آزاد شده‌اند”.
وی تاکید کرد: “مراحل آزادی باقی بازداشتی‌های گروه ملی فولاد ایران در حال طی شدن است و انشالله شاهد آزادی آنان خواهیم بود”.
شریعتی در ارتباط با شرایط آزادی این کارگران و اینکه آیا با قرار کفالت آزاد شده‌اند یا نه، اطلاعات خاصی ارائه نداد و گفت: این جزئیات، در اختیار قوه قضاییه است.
برخلاف اظهارات این مقام مسئول، در متنی که در واکنش به اظهارات وی تحت عنوان “اطلاعیه کارگران گروه ملی صنعتی فولاد” در شبکه های اجتماعی منتشر شده است ادعای این مقام مسئول توسط نویسندگان این اطلاعیه رد شده و تاکید شده است تعداد آزاد شده های امروز تنها ۳ تن بوده است.

تا زمان تنظیم این گزارش تعداد دقیق و هویت کارگرانی که طی روز جاری آزاد شده‌اند احراز نشده است.

هرانا روز چهارشنبه ۲۸ آذرماه ۹۷، از آزادی یازده تن از کارگران معترض بازداشتی شرکت فولاد اهواز با قرار کفالت خبر داده بود.

هویت این افراد “سیدحبیب طباطبایی، جواد غلامی، محسن بلوطی، مهدی طهماسبی، کوروش اسماعیلی، علی امامی (اتمامی)، عبدالرضا دستی، سهراب نعامی، حسین عساکره، فریبرز شیخ رباط و سید علی جواد پور” احراز شده بود.

به گفته منابع کارگری، سید حبیب طباطبایی شب سه‌شنبه و ده تن دیگر بعد از ظهر روز چهارشنبه آزاد شده‌اند.
لازم به ذکر است از حوالی نیمه شب یکشنبه تا روز سه‌شنبه ده‌ها تن از کارگران فولاد اهواز توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده بودند.
از مجموع ۴۳ کارگر بازداشتی تا روز گذشته حداقل ۳۲ تن دیگر در بازداشت بودند:
۱- مرتضی اکبریان، از بخش نورد میلگرد مفتول و صنایع فلزی، بخش یک
۲- امین علوانی، از بخش نورد میلگرد مفتول و صنایع فلزی، بخش یک
۳- کریم سیاحی، از بخش نورد تیرآهن، بخش دو
۴- غریب حویزاوی، از بخش نورد تیرآهن، بخش دو
۵- جعفر سبحانی، از بخش نورد تیرآهن، بخش دو
۶- عیسی مرئی، از بخش نورد تیرآهن، بخش دو
۷- مجید جنادله، از بخش نورد تیرآهن، بخش دو
۸- سید احمد سید نور، از بخش نورد تیرآهن، بخش دو
۹- میثم علی قنواتی، از بخش فولادسازی، ذوب
۱۰-حامد جودکی قنواتی، از بخش فولادسازی (ذوب)
۱۱- طارق خلفی، از بخش نورد کوثر
۱۲- کاظم حیدری، از کارخانه لوله سازی
۱۳- مسعود عفری نژاد، از کارخانه لوله سازی
۱۴- علی عقبا، از کارخانه لوله سازی
۱۵- مصطفی عبیات، از کارخانه لوله سازی
۱۶- حسین داوودی، از کارخانه لوله سازی
۱۷- محسن پهبانی (بهبهانی)، از کارخانه لوله سازی
۱۸- محمد پورحسن، از کارخانه لوله سازی
۱۹- جاسم سفر رومزی، از کارخانه لوله سازی
۲۰- یاسر ابراهیمیان، از کارخانه لوله سازی
۲۱- حافظ کنعانی، از کارخانه ماشین‌سازی
۲۲- حامد باصری
۲۳- احسان یوسفی
۲۴- میثم آل مهدی
۲۵- سیدمجیدموسوی
۲۶- امیر دهقان
۲۷- احمد باوی
۲۸- بهزاد علیخانی
۲۹- سیدمصطفی موسوی
۳۰- مجید جلالی
۳۱- آرش محمدپور
۳۲- بهزاد شهبازی
به گفته منابع کارگری در فولاد اهواز، همزمان با این بازداشت‌ها نیروهای امنیتی به منزل تعدادی دیگر از کارگران نیز رفته بودند ولی به دلیل عدم حضور آنان موفق به بازداشت آنها نشده‌اند.

خواسته اصلی کارگران معترض این شرکت ”لغو خصوصی سازی، واگذاری شرکت به بخش دولتی، آزادی کارگران زندانی و پرداخت دستمزدهای معوقه” است.

گروه ملی صنعت فولاد توسط گروه سرمایه‌گذار امیرمنصور آریا در اهواز اداره می‌شد. به گفته کارگران بعد از تشکیل پرونده قضایی برای متهم پرونده که اعدام شد، این واحد صنعتی زیر نظر قوه قضاییه قرار گرفت و بعد به بخش خصوصی منتقل شد.
کارگران فولاد خوزستان، چند ماه است که حقوق نگرفته‌اند. آنها اواخر سال گذشته نیز در اعتراض به عدم دریافت حقوق، دست به تجمع اعتراضی زده بودند.
کارگران گروه ملی فولاد در آبان و آذر سال جاری، با پیوستن به کارگران معترض نیشکر هفت تپه، تجمعات بزرگی را در شهرستان شوش و اهواز سازماندهی کردند.
در برخی از این راهپیمایی‌های اعتراضی خانواده‌های کارگران نیز به آنها پیوستند. آنها برای بیان اعتراضات‌شان بارها در مقابل ساختمان‌های مقامات و نهادهای حکومتی از جمله مصلاهای نماز جمعه، استانداری و دفتر نماینده رهبری جمع شدند.
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید