دولت خیانت می کند، مجلس حمایت می کند

تظاهرات اعتراضی بازنشستگان در تهران 



• بازنشستگان امروز در تهران تجمع و تظاهرات اعتراضی برگزار کردند. آن ها خواهان بهداشت، درمان و حق تحصیل رایگان، آزادی کارگران و معلمان زندانی از جمله کارگران فولاد و اتحاد اقشار مختلف جامعه برای زندگی بهتر شدند ...
برگرفته از سایت اخبار روز 
سه‌شنبه  ۲۷ آذر ۱٣۹۷ -  ۱٨ دسامبر ۲۰۱٨



اخبار روز: صبح امروز چند هزار تن از بازنشستگان کشور بنا به اعلام قبلی در برابر مجلس شورای اسلامی تجمع کرده و از ان جا به سوی سازمان برنامه راهپیمایی کردند. معترضین پلاکاردهایی در دست داشتند که شعارها و مطالبات خود را بر آن ها به نمایش گذاشته بودند. در سخنرانی ها این مطالبات مورد تاکید قرار گرفت. شعارهای بازنشستگان تحت تاثیر شرایط ملتهب کشور تنها به بیان مطالبات آن ها محدود نماند. اعلام همبستگی با مبارزات و اعتراضات سایر اقشار زحمتکش جامعه یک وجه بارز شعارهای امروز تجمع بازنشستگان بود. در خواست آزادی کارگران فولاد اهواز که در یورش های شبانه ی ماموران حکومت به خانه هایش دستگیر شده اند، از جمله شعارهایی بود که در تجمع امروز طنین پرصدایی داشت. «کارگران فولاد آزاد باید گردند»، «معلم زندانی آزاد باید گردد»، «از اهواز تا تهران، زحمتکشان در زندان»، «بترسید، بترسید ، ما همه با هم هستیم»؛ «معلم، کارگر، اتحاد، اتحاد» از جمله شعارهای امروز بازنشستگان بود.
«بیمه رایگان حق مسلم ماست»، «درمان رایگان حق مسلم ماست»، «تحصیل رایگان حق مسلم فرزندان ماست»؛ «دولت خیانت می کند؛ مجلس حمایت میکند»، «دشمن ما همین جاست، دروغ میگن آمریکاست» از جمله شعارهای دیگر تجمع کنندگان بود.



بنابه گزارش های منتشره، در تجمع این روز بازنشستگان در مقابل سازمان برنامه و بودجه علیه نوبخت رئیس این سازمان و مشاور روحانی شعار دادند و در سخنرانی هایشان اعلام کردند نماینده ای برای مذاکره ندارند و خواستهای آنها معیشت و درمان و آزادی معلمان و کارگران زندانی است.
تجمع اعتراضی بازنشستگان در ساعت دوازده و نیم ظهر پایان رسید.

در مشهد نیز امروز از ساعت ده صبح عده ای باز نشستگان در بلوار وکیل آباد این شهر مقابل سازمان برنامه و بودجه تجمع کردند و خواستهایشان را با شعار و سخنرانی اعلام کردند.

Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید