کارگران فولاد: اعتراض خود را به سرتاسر خوزستان و ایران می کشانیم!


• روز چهارشنبه کارگران فولاد اهواز بیست و پنجمین روز متوالی حضور اعتراضی خود در خیابان های اهواز را پشت سر گذاشتند. سخنران در اجتماعات اعتراضی بر عزم کارگران برای ادامه ی مبارزه تاکید کردند ...
برگرفته از سایت اخبار روز
چهارشنبه  ۲۱ آذر ۱٣۹۷ -  ۱۲ دسامبر ۲۰۱٨


میثم آل‌مهدی کارگر فولاد اهواز بعد از یک روز بازداشت آزاد شد

اعتصاب کارگران فولاد اهواز یکمین ماه خود را پشت سر گذاشته است و کارگران روزهاست که به طور متوالی با حضور در خیابان ها و اجتماع در مراکز دولتی مطالبات خود را فریاد می زنند. تلاش مسئولان استان و مقامات حکومتی که مجموعه ی گسترده ای از تهدید و تطمیع و دروغ و وعده های بی پشتوانه است، تاکنون نتوانسته است کارگران را از ادامه ی اعتصاب خود منصرف کند. هر چه گذشته و اعتراضات تداوم یآفته است، کارگران فولاد در اعتصاب طولانی خود آبدیده تر شده و شعارهای همه گیرتری را به میان آورده اند.

روز چهارشنبه این اعتصاب با حضور در خیابان های اهواز و اجتماع در مراکز دولتی ادامه یافت. کارگران بیشتری به سخنرانی در جمع همکاران خود پرداختند و ضمن افشای وعده های دروغ مسئولین حکومتی بر ادامه ی اعتصاب خود تا رسیدن به مطالباتشان تاکید کردند. در سخنرانی های امروز سخنرانان در جمع کارگران، بر این نکته به دفعات تاکید شد که چنان چه مسئولین همچنان با بی تفاوتی نظاره گر این اعتراض باشند و گوش های خود را بر روی مطالبات کارگران ببندند، آن ها اعتصاب و اعتراض خود را به سراسر خوزستان و ایران خواهند کشید و «قدرت کارگر» را به نمایش خواهند گذاشت. کارگران در سخنرانی های خود به مسئولین تا روز دوشنبه فرصت دادند تا به خواست های آن ها پاسخ دهند.

کارگران معترض فولاد روز چهارشنبه در مقابل استانداری خوزستان، سرپرستی بانک ملی خوزستان، فرمانداری شهر اهواز و روبروی دفتر نماینده آیت‌الله خامنه‌ای در استان خوزستان، بازار نادری اهواز تجمع کردند و در خیابان های شهر رژه رفتند.
تعدادی از کارگران معترض امروز نیز با پوشیدن کفن به خیابان ها آمده بودند. کارگران شعار می دادند: کشور ما دزد خونه است توی جهان نمونه است، مرگ بر مافیا، همشهری باغیرت، حمایت حمایت، نه تهدید نه زندان دیگر فایده ندارد، کارگر می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد، می‌ایستیم، می‌میریم، ذلت نمی‌پذیریم، کارگر ایرانی اتحاد اتحاد!

همزمان با تجمعات روز جاری میثم آل مهدی، یکی از نمایندگان کارگران معترض شرکت فولاد اهواز که روز گذشته در منزل شخصی خود توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود، آزاد شد و به جمع کارگران بازگشت.

حضور جعفر پناهی کارگردان سرشناس ایرانی در تجمع امروز کارگران فولاد در اهواز از جمله وقایع بیست و پنجمین روز اعتراضات خیابانی بود کارگران بود. گفته شد جعفر پناهی برای تهیه یک فیلم مستند از کارگران فولاد اهواز در این تجمع حضور یافته است.
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید