اسماعیل بخشی آزاد شد


علی نجاتی و سپیده قلیان هنوز در بندند

• سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه آزادی اسماعیل بخشی را نتیجه ی مقاومت او و فشارهای داخلی و بین المللی دانست و بار دیگر خواهان آزادی فوری علی نجاتی و سپیده ی قلیان شد ...
برگرفته از سایت برگراخبار روز
چهارشنبه  ۲۱ آذر ۱٣۹۷ -  ۱۲ دسامبر ۲۰۱٨


اسماعیل بخشی کارگر زندانی هفت تپه اهواز، پس از یک ماه بازداشت با قید وثیقه ۴۰۰ میلیون تومانی روز چهارشنبه از زندان آزاد شد.
اسماعیل بخشی در حین اعتصاب چند هفته‌ای کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه در تاریخ ۲۷ آبان‌ماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.
فرزانه زیلابی، وکیل کارگران شرکت هفت‌تپه، با تائید خبر آزادی اسماعیل بخشی اظهار داشت: پرونده‌های با عناوین اتهامی مختلف برای اسماعیل بخشی، در طول مدت بازداشت تشکیل شده که دو عنوان اتهامی اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و اخلال در نظم عمومی در شعبه اول دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شوش و نیز، عنوان اتهامی مشارکت در تشکیل گروه با هدف برهم زدن امنیت ملی در شعبه ۱۳ بازپرسی دادسرای اهواز از آن جمله است.
وی افزود: با طی روند قضایی، بعد از ظهر امروز بود که این کارگر زندانی با فک قرار بازداشت و تودیع وثیقه ۴۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.


بیانیه ی سندیکای کارگران هفت تپه

سندیکای کارگران هفت تپه با انتشار اطلاعیه ای آزادی اسماعیل بخشی را به کارگران تبریک گفت و آن را حاصل مقاومت اسماعیل بخشی و فشارهای بین المللی داخلی و بین المللی دانست. سندیکا همچنین بار دیگر خواهان آزادی فوری علی نجاتی و سپیده قلیان شد. در این اطلاعیه آمده است:
آزادی اسماعیل بخشی، کارگر هفت تپه و نماینده کارگران را به شما کارگران هفت تپه، به اسماعیل بخشی عزیز، خانواده زجر کشیده او، وکیل ایشان، به تمام تشکل های کارگری و کارگران در ایران و جهان و تمام افراد و نهادها و رسانه هایی که از اسماعیل عزیز و سایر بازداشت شدگان هفت تپه حمایت کرده اند تبریک میگوییم. این آزادی بدون شک حاصل مقاومت های اسماعیل بخشی عزیز و فشار متحدانه کارگران و افکار عمومی و نه پیگیری مسوولین شرکتی و دولتی بوده است.
سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه ضمن شادباش برای آزادی اسماعیل بخشی، خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط علی نجاتی، عضو هیات مدیره این سندیکا و نیز خانم سپیده قلیان- از دستگیر شدگان در تجمعات خانواده های کارگران هفت تپه- می باشد.
بدون شک، کارگران در اتحاد و همبستگی و با ابزار تشکل یابی مستقل از دولت و کارفرما، به مطالبات و خواسته های خود خواهند رسید.
Tags:

مادران پارک لاله ایران

خواهان لغو مجازات اعدام و کشتار انسانها به هر شکلی هستیم. خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم. خواهان محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل آن هستیم.

0 نظر

دیدگاه تان را وارد کنید